• Desiree1988

Hur långa är och hur mycket väger era 3åringar?

Får intrycket av att min dotter är väldigt stor, när jag jämför med andras barn, med vilken klädstorlek hon "ska" ha osv. 

Min dotter är 2,5 år (fyller 3 i augusti), väger 17 kilo och är 104 cm lång. 

Undrar nu hur långa och hur mycket era 3åringar väger? 

• Svar på tråden Hur långa är och hur mycket väger era 3åringar?
  • Izela

Va på 3 års kontroll förra veckan och dottern va då 90 cm och vägde 12,8 kilo. Vi kör 92/98 i kläder. Hon har tappat en kurva på längden såg vi nu så det blir ny koll om en månad.

• narie24

Min dotter fyllde tre år i mars och vägde då 15 kg och var 98 cm lång.

• iorlina
    Sickan75 skrev 2012-03-26 00:26:07 följande:
    Min tjej blev 3 år för tre månader sedan, då vägde hon 18 kg och var 108 cm lång. Vi är normallånga båda föräldrar, 170 cm resp. 182 cm. Jag köper 116 åt henne nu.

Lika lång som min 5,5-åring!
  • sommar2001

Dottern blir 3 i juni. Väger 15-16 kg och är ca 100cm lång. Hon är lång och helt normalviktig. Varken smal eller mullig utan precis som det ska vara. Jämfört med kompisarna så är hon och en tjej till i samma ålder lika "stora" men grannarnas tjejer som är 1 år äldre också är i samma längd men de väger 1-2 kg mindre.

• Sazee

Min son fyller 3 i augusti och är ca 96 om jag inte minns fel och väger ca 16.

• Frenja01

Var på treårskontroll idag och sonen är 104 cm lång och väger 19,9 kg.

• Blåsippan84

Vår son väger 18 kg och är ca 105 cm. Både jag å min man växte fort i barna åren, så är inte förvånad att han är "stor". Många tror att han är ett år äldre. I början tog jag det som kritik då jag själv blev retad för att jag var lång i skolan. Men nu struntar jag i det. Det enda som kan bli lite konstigt är att andra förväntar sig att han ska bete sig som "äldre".

• Ville och Agnes

När dottern var 3 (förra aug) så var hon ca metern och det är över medel.
    Hon är fortfarande lång.

Din dotter måste vara väldigt lång jämfört med jämnåriga!

Svar på tråden Hur långa är och hur mycket väger era 3åringar?