• Cat79

    Mitt barn kommer inte överleva :´(

    Beklagar att även ni har varit med om detta elände. Sänder en tanke till nannaj och Nexo som är mitt i detta tråkiga avbrytande.

    Jag har tyvärr varit med om detta 2 gånger :( Vår första son hade missbildningar på lilla hjärnan och vi avbröt graviditeten i v 22 (upptäcktes på RUL men det gjordes flera UL och magnetröntgen innan vi tog beslutet). Jag födde fram en så fin pojk då han var helt perfekt på utsidan men så trasig på insidan. 2:a gången vi blev gravida så slutade det i MA (upptäcktes i v 12 men fostret hade dött i v 9, enligt DNA hade fostret Turners Syndrom). 3:e gången vi blev gravida resulterade det i en frisk dotter :) Största lyckan någonsin! Vår 4:e graviditet var vi på KUB i v 12 och där upptäcktes att fostrets skallben ej var utvecklat och här var det bara att avbryta igen :( Födde fram en mini-mini bebis för ca 3 v sedan. Nu i veckan får vi lite mer svar då jag även gjorde fostervattensprov.

    Helt sjukt hur mycket man ska behöva gå igenom... Vi har gjort lite utredning på oss som inte visar nåt men nu ska vi se om det finns ytterligare tester att göra. Känns inte som det kan vara slumpen alla tre gångerna?

    Vi önska så ett syskon till vår lilla tjej men vi får se om vi orkar.

    Kram till er och har ni några frågor och funderingar så  hjälper jag er gärna.

  • Cat79

    nannaj: Det är lite tuffare att bli gravid efter att man gåt igenom en sådan här händelse. Vår 3:e graviditet som slutade med en frisk dotter var tuff fram till v 20 sen började jag njuta då allt sett bra ut på alla ultraljud. Ju längre tiden gick desto lättare blev det då man fick bekräftelse i form av sparkar. VI tog aldrig ut nåt i förskott förrän jag hade min bebis på magen skrikandes. Ni kommer att fixa det igen och förhoppn.vis har ni lätt för att bli gravida. Vi är i ett dilemma nu om vi vågar på syskon men hoppas så.'

    Stor kram och hoppas avbrytandet gick ok!

Svar på tråden Mitt barn kommer inte överleva :´(