Sömnproblem, orkar inte mer !
Har två barn som båda har sömnproblem, båda har utvecklingsstörning och ingen av dom kan prata alls!
Grabben snart 6år sover lite bättre nu sen lillasyster föddes men lillasyster tog vid extremt efter storebror när hon kom hem till oss!
Lillasyster fyller 2år den 21/3-12 alltså snart och hon gör mig helt enkelt tokig!
Vi lägger henne vid 20:00 hon somnar allt ifrån direkt till efter 23 nån gång, somnar hon direkt så vaknar hon vid 22, 23 kan vara vaken från allt från 5min till flera timmar, somnar hon på 5 min vaknar hon istället många fler ggr!
Sen brukar hon vakna vid 01 vara vaken och skrika ett tag 15-20 min ibland flera timmar, har man tur somnar hon efter 15 min och sen vaknar hon igen och skriker 03 och samma procedur igen sen vaknar hon mellan 04 och 05 igen och skriker/gnäller och då är man såååååå trötts som förälder att man vill bara försvinna, när hon vaknar vid 4-5 så somnar hon inte om utan då vill hon helt enkelt gå upp så då får hon titta tv en stund medans jag försöker vila i soffan!
Det här har pågått sen hon föddes och storebror höll på likadant i 4år så vi har haft det sömnlöst i 6års tid nu!
Ska tilläggas att vi provat theralen och melatonon till grabben utan resultat, dottern går nu på theralen utan resulytat!
Finns det nån hjälp att få, är såååå trött och less på allt orkar inte med nåt mer än det som är ett absolut måste!
Slutkörd mamma
Alla tips är välkommna!