• Anonym

Min flickvän slog min mamma.

Min tjej vill inte träffa mina föräldrar, eller rättare sagt min mamma, på grund av något som hände igår.
    Jag och min flickvän åt middag hemma hos mina föräldrar. Under middagen var stämningen ganska jobbig, eftersom min mamma anklagade min flickvän för massa saker och min flickvän anklagade mamma tillbaka. Strax efter att vi ätit klart sitter pappa och jag i vardagsrummet och pratar. Då hör jag massa buller från hallen samt att min flickvän skriker.
    När jag kommer in i hallen ser jag att min flickvän ligger typ ovanpå min mamma och slår henne (inte med knutna nävar, men typ örfilar).
    Direkt efter att jag och min pappa separerat dem går min flickvän ut ur lägenheten och smäller igen dörren så hårt hon kan. Direkt efter att min flickvän gått sa mamma att hon tänkte polisanmäla henne. Rynkar på näsan

Nu har min tjej sagt att hon inte tänker träffa min mamma mer, men att hon inte har något problem med min pappa (pappa och flickvännen har kommit väldigt bra överens ända sedan de träffades första gången). Detta innebär att t ex när vi ska fira jul, vilket vi alltid gör ihop så ska antingen mamma eller min flickvän inte närvara.

Jag skäms extremt mycket över min tjej, visste inte om jag skulle be om ursäkt, eller vad jag skulle säga till min mamma efter slagsmålet. Jag vill ju att detta ska lösa sig, vill inte att min mamma inte ska polisanmäla min tjej.

Samtidigt känns det som om jag tar min tjejs sida sviker jag mamma och vice versa. Har sagt åt min flickvän att hon ska ringa till mamma och be om ursäkt, men det tänker hon inte göra verkar det som. Någon som varit i samma sits och har några råd på vad jag kan göra? Just nu är jag så nervös att jag måste göra något, försöker plugga, men tankarna är på det som hände igår.

Ber om ursäkt för att inlägget är ostrukturerat.

• Svar på tråden Min flickvän slog min mamma.
  • mirre67
    asta66 skrev 2012-03-11 10:16:03 följande:
    Ja, att öppet kritisera en gäst är väl inte vad som kallas god ton.
    Är det god ton att slå till värdinnan som samtidigt är ens svärmor?!
  • mirre67

Helt otroligt alltså att ni är rätt många här som på fullt allvar tar flickvännen och hennes idiotiska handlande i försvar. Hur kan ni göra det??. Om det handlat om att en tjej skrivit om att hennes pojkvän slagit hennes mamma när mamman sagt något till honom som inte passade, hade ni tagit honom och hans handlande i försvar då också?? Hade ni lagt skulden på en ev brytning mellan ts och pojkvännen på hennes mamma? Nej, då kan jag ge mig attan på att det kryllat av svar som gick ut på att hon måste lämna honom pronto för han har ju slagit sin svärmor, då kan han säkert slå flickvännen också och han är en MISSHANDLARE. Jag har alltid varit av den uppfattningen att här på fl kan Den Heliga Biomodern aldrig någonsin göra något fel, nu är det uppenbarligen så att även Den Heliga Kvinnan aldrig någonsin kan göra något fel..

• TantMy
    En himmelsk drog skrev 2012-03-10 23:18:18 följande:
    Önskar att jag kunde hålla med där, men nej.. blod är verkligen inte tjockare än vatten i alla lägen.
    så sant! Det beror helt på vad det gäller och vem det är som beter sig illa.

I detta fall så verkar TS tjej ha gjort det värsta man kan göra, att slå ens mamma...hur kan man göra så?
    Stora fel om man måste klippa till någon!

Sedan ska inte heller TS mamma hålla på att anklaga och gnälla på hans tjej, det gör man inte som mamma.
    Här borde du TS ha styrt upp och sagt att du inte accepterar att din mamman snackar skit,gnäller om din tjej.

Vilken soppa, jag hade skämts för min partner beteende och för min mammas, både lika usla och omogna.
    TS, nu är det dax att sätta ner foten till dem båda, det här är ju vansinnigt!

• Anonym

Om min partner hade slagit någon av mina föräldrar hade jag lämnat. Omedelbart. Det spelar ingen roll vem som började grälet innan, flickvännen anklagade ju mamman tillbaka. Och satt på henne när hon slog henne. Självklart ska mamman anmäla tjejen. 

• Anonym

Hur måna kvinnor berättar inte allt för sin mamma om sitt förhållande? Är de morsgrisar? Nej, inte alls. De står varandra nära och det ses som gulligt och rart när mor och dotter skvallrar och berättar allt för varandra. Och hur ofta blir inte mannens svärmor avigt inställt mot sin svärson efter att ha fått veta intima detaljer i deras förhållande. Om svärsonen då slagit sin svärmor efter att hon lagt sig i deras förhållande så hade det varit okej? Att han satt sig på sin svärson och slog henne? 

• Anonym

Blod är INTE tjockare än vatten!!! 

Och ja sitter en kärring vid ett matbord och anklagar en för en massa saker som hon INTE har att göra med what so ever, så ÄR de förståeligt att bägaren kan rinna över!
    Och NEJ jag menar inte att de e ok att slåss hur som helst(fysiskt).
    Men hur kan så många försvara mammans beteende??? Psykisk misshandel kallas de... usch...

• mirre67
    Anonym skrev 2012-03-11 12:30:41 följande:

Och ja sitter en kärring vid ett matbord och anklagar en för en massa saker som hon INTE har att göra med what so ever, så ÄR de förståeligt att bägaren kan rinna över!
    Men hur kan så många försvara mammans beteende??? Psykisk misshandel kallas de... usch...
    Antar att du resonerar likadant när det gäller en kille som slår sin tjej?? Om hon anklagar honom för en massa saker och tjatar och gnatar..är det lika förståeligt då att bägaren kan rinna över för honom?
  • EnGladPingvin

Det är inte speciellt många som försvarar mamman, knappt någon om man läser tråden. Men oavsett vad mamman sagt ursäktar det inte att brotta ner henne, sätta sig på henne och örfila upp henne. Det finns ingen ursäkt för det och hade min sambo gjort något sådant hade jag aldrig förlåtit det. Jag hade ringt polisen själv. Hur många som misshandlat någon har inte använt sig av ursäkten att de blivit provocerade? För mig är det otroligt att någon försvarar flickvännens beteende.
  • EnGladPingvin

Det är inte speciellt många som försvarar mamman, knappt någon om man läser tråden. Men oavsett vad mamman sagt ursäktar det inte att brotta ner henne, sätta sig på henne och örfila upp henne. Det finns ingen ursäkt för det och hade min sambo gjort något sådant hade jag aldrig förlåtit det. Jag hade ringt polisen själv. Hur många som misshandlat någon har inte använt sig av ursäkten att de blivit provocerade? För mig är det otroligt att någon försvarar flickvännens beteende.
  • Anonym

Oj vilken situation. Märklig mamma som sitter och pratar illa till flickvännen under en middag, märklig flickvän som slår ner pojkvännens mamma.Som mamma kanske man skulle ta det ensam med sonen och fråga lite om flickvännen och tala om vad man känner och ev oroar sig för. Som förälder så kan man ju aldrig styra över vem ens barn har förhållanden med,men kan ju alltid uttrycka sin oro. Och även om man som flickvän blir kritiserad så kan man ju inte ge sig på mamman och slå ner henne.Verkar inte helt friskt.

Vet inte vad du TS ska göra. Men om du älskar din tjej så måste ju din mamma acceptera att du är tillsammans med henne och din tjej får acceptera att din mamma inte tycker om henne och du ska inte behöva välja mellan dem.Familjehögtider blir ju svårt men dom får väl bita ihop båda två,dom behöver ju inte bli bästa vänner men om båda 2 älskar dig så borde dom ju vilja ditt bästa och försöka hålla sig undan konflikter med varandra.

Svar på tråden Min flickvän slog min mamma.