Hunden skrämde iväg nya katten! HJÄLP
Hej! Vi fick en katt för tre veckor sedan. Dom första dagarna låg han bara och tryckte under soffan så vi fick ta fram honom på kvällarna och gosa med honom i soffan. Hunden var jättenyfiken och skrämde iväg katten flera gånger så den sprang ner under soffan igen. Det gick bättre och bättre för varje dag och tillslut kunde katt och hund ligga på varsin sida utav mig eller sambon i soffan utan problem och dom låg och sov i sängen med oss bägge två också.
Innan katten kom till oss så bodde den hos en vännina till mig och där hade han fått vara ute och eftersom vi bor på landet så var tanken att han skulle vara de här också. I Torsdags tog jag med mig katten ut så han skulle få bekanta sig med miljön ute och det gick jättebra. Precis när jag tänkte att jag skulle hämta katten så sprang han in under husgrunden och jag ropade och ropade men han ville inte komma. Gick ut och ropade titt som tätt under hela kvällen - fortfarande ingen katt.
På fredag morgon när jag precis hade gått upp från sängen ser jag katten på altanen och jag öppnade dörren och skulle hämta honom, precis i samma sekund kom hunden uppflygandes på altanen som var ute på morgonkiss och katten sprang iväg med hunden efter. Jag tog på mig kläder och sprang ut efter, såg hunden springa fram och tillbaka vid grannens altan så katten måste ha sprungit in där. Jag fick in hunden men eftersom vi skulle till jobbet osv så hann jag aldrig leta upp katten och sen dess har vi inte sett den!
Vad ska vi göra ? Vi har varit ute och letat, ropat, lagt ut torrfoder och tonfisk på utsidan till honom. finns det nått mer vi kan göra? Igårkväll när jag var ute och ropade så tyckte jag att jag hörde ett litet jamande så jag tror att han är i närheten och ligger och trycker någonstans!