• AnEm

Sambo otrogen under graviditet

Hej! Var tillsammans med min kille i över 7 år. Hade ett helt underbart förhållande som alla var avundsjuka på. Vi blev gravida för ett år sedan och var båda jättelyckliga över detta. Vi köpte ett hus som vi flyttade till i somras. Under slutet p min graviditet märkte jag att ngt inte stämde. Min sambo blev mer frånvarande i vår relation och visade ej så mkt känslor. Jag trodde att det mest berodde på att han jobbade mkt, vi hade en hel del att göra med vårt hus.. där mkt föll på honom få jag var höggravid.. detta hade bi dock diskuterat innan vi köpte hus. Konfronterade honom när jag hittade ett udda sms till hans kollega.. men han förnekade att det var ngt. Bestämde mig för att tro honom, men ngt gnagde i mig ändå hela tiden. Förlossningen var fantastiskt och min sambo var helt närvarande även emotionellt. Men efter pappadagarna var slut blev han åter igen frånvarande både i vår relation och i relationen till bår nyfödda son. Fick när sonen var 2,5 månad gammal reda på att han var kär i sin kollega och att de hade ettförhållande. Hela min värld rasade samman. Hur kunde detta hända? Hur kunde jag vara så blind dom inte fattade? Hur kan man göra så?? Nu är min son 5 mån gammal och jag fasar för den dagen då jag måste låta honom träffa kvinnan som höll på med min kille och även träffade mig när min son låg i min mage. Tanken på detta får det att hugga till i hjärtat på mig.. Skriver här för att ventilera och höra om andra i liknande situation.

• Svar på tråden Sambo otrogen under graviditet
  • AnEm

Vill lägga till att jag nyligen fick reda på att de skall flytta ihop. Hur kan man planera barn, bli gravida, köpa hus och allt vad det innebär.. för att sedan vara otrogen och lämna sin sambo och 2,5 mån son för ett nytt förhållande och flytta ihop med henne. Allt detta på 1 år?? Jag begriper inte hur man är funtad då? Känns som att han visar en del av sig själv som varken jag, hans vänner eller familj känner..

• AnEm

Har inte fått ngn vettig förklaring.. Han säger att det "bara hände" att han fick känslor för henne. Och att han nog inte varit kär i mig den senaste tiden. att de varit bra kompisar först och sedan har det utvecklats till ngt mer. Han hävdar art de aldrig haft sex under tiden vi var tillsammans.. men det tror jag inte ett skit på.. man kan inte gå och bli så kär som han säger att han är..utan att ha varit intima med varandra på den nivån.. så kär så att man lämnar sin familj? Nu har jag flyttat runt med min son.. först till min pappa, sedan min fastst och nu bor jag hos mina svärföräldrar i väntan på en lgh. Blir så j -vla förbannad över att jag fått spendera början av min mammaledighet på detta sätt.. i en kappsäck..inte helt lätt att ta alla vaknätter själv och sedan fungera på dagarna också.. tur att man jan få lite avlastning från släkt och vänner.

• AnEm

Running K: Åh, va härligt att höra att du har gått stark igenom detta :) Väldigt peppande för mig att höra just nu! Jag känner mig stark genom all kärlek mellan mig och min som och vet att vi kommer att klara det tillsammans..men visst kommer det att ta tid. Jag är ju ändå den som går vinnande ur det här då det är jag som har det mest värdefulla av allt

• AnEm

Meränmamma: så fort vi flyttar till egen lgh (som förhoppningsvis blir ganska snart) så skall jag kontakta ngn. Jag tror att jag kan få hjälp av BVC. Ja, våra vänner trodde först det var ett skämt när jag ändrade tematik safaris på fb.. många har sett på vårt förhållande som det "perfekta förhållandet" att vi alltid såg sp kära ut, vilket vi var.. jag var detnda tills jag fick veta.. Underbart att höra även dina peppa de ord, det betyder väldigt mkt just nu :) kram

Svar på tråden Sambo otrogen under graviditet