Inlägg från: Meränmamma |Visa alla inlägg
  • Meränmamma

Sambo otrogen under graviditet

Läskigt alltså.... Jag har varit med om nästan exakt samma grej. Vi hade en 2-åring och jag var höggravid med barn nummer 2 när han lämnade mig. Vi hade varit ihop i 8 år. Han erkände det inte då, men det kom fram långt senare att han varit otrogen under hela min graviditet. Ingen kunde fatta att HAN kunde göra något sådant. Inte hans släkt, inte min, inte han och inte jag!
    MVC kopplade in psykolog åt mig direkt och jag pratade med henne i 9 månader. Det är mitt råd till dig, AnEm. Gå och prata med någon! Ibland när jag skulle dit tänkte jag "vad ska jag säga idag? Det är ingen idé att jag går dit, jag har inget att säga idag". Men när jag väl kom dit så bara strömmade orden ur mig! Psykologen kunde hjälpa mig med nya infallsvinklar. Hon var dessutom barnpsykolog och kunde lugna mig när jag oroade mig för barnens väl och ve.

Nu har jag levt varannan-vecka liv med barnen i snart 3 år. Första året var värst, sedan har det gått bättre och bättre. Med lite distans så lär man sig att släppa det. Men jag hade inte klarat att göra det utan professionell hjälp. Lycka till!   

Svar på tråden Sambo otrogen under graviditet