Maisie skrev 2012-03-11 08:37:22 följande:
Har du använt samma färg som vi? För vi känner absolut inte igen det du beskriver. Flaskorna är rätt små och dottern målade för glatta livet med dem tills de tog slut. Hon fick även på kläderna och det gick bort i tvätten utan problem.
En färg som kan vara svår att få bort i tvätten är rött oavsett märke. Jag arbetar på förskola och har använt många olika märken av ready mixed färg. Ikeas färg är ingen dålig färg och jag skulle välja den över vissa märken som vi köpt in till förskolan. Bästa färgerna får man om man handlar på Lek och lär, ABA skol eller andra ställen som säljer till förskolor. De har ofta butiker man kan handla i som privatperson.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70078892/
Jag vet inte om de kanske har gjort om de, sen vi hade de för ca 4 år sen. Men de torkade ihop direkt, och när sonen fick på kläderna (oavsett färg) så satt det som berget. Vi fick en del kläder förstörda pga färgen. Även om man tog på fläckborttagning etc. och tvättade direkt.
Ja, såna ställen som säljer till skolor har oftast väldigt bra färger. De färgerna vi hade på jobbet, var betydligt bättre än Ikeas (jobbat som bildlärare på högstadiet). Många sådana färger kunde man även få "liv" i genom att blanda i lite vatten i flaskan även om färgen "torkat ihop". Det kunde man inte med Ikeas. Den var bara som en torr klump i botten.