• oagnes

Hans barn gillar inte oss

Jag kom in i min  nuvarande familj genom att min sambo var otrogen med mig mot sin fru innan de skilde sig. Jag hade alltså alla odds emot mig när jag skulle försöka vinna min sambos barns gillande. Dock gick det över förväntan och barnen accepterade mig nätan direkt, trots lång period av intensiv smutskastning från deras mor. Min sambo stod alltid upp för mig och visade att det inte var OK att behandla mig illa. Vid några tillfällen, precis i början, höll den äldsta tjejen på sådär och sa att hon inte ville vara hos pappan om jag var där. Min sambo lät dock inte henne bestämma om vi skulle ses eller inte och det tror jag var en del av att det gick så bra som det gick. Barnen ska inte behöva ha ansvar över föräldrarnas kärleksliv och därmed kan de inte heller få bestämma. Däremot behöver man, som förälder, vara där och prata med dem och låta dem tycka att det är jobbigt i få en ny vuxen i familjen.

Barnen fortsatte att tala illa om mig, men bara när deras mamma var med. När hon inte var i närheten så visade de öppet sitt gillande för mig. Därmed drog jag slutsatsen att de prata illa om mig för att tillfredsställa mamman och det var helt OK för mig. De har alltid behandlat mig med respekt och vi har nu levt tillsammans i 2,5 år. 

Svar på tråden Hans barn gillar inte oss