Inlägg från: Fräcka Fröken |Visa alla inlägg
  • Fräcka Fröken

Inget babysim, ingen simskola?!

Hade ingen aning om vart tråden skulle läggas, men jag tyckte det passade med utveckling.

Men idag fick jag höra att om barnen inte gått i babysim så har dom minsann ingen rätt till att få gå i simskola senare. För på babysimmet får barnet och mamman lära sig lite vett och ettikett om hur man beter sig i badhus.

Jag tappade hakan och blev lite putt.

Jag har inte haft möjlighet att gå på babysim med något av mina barn, så dom får ju inte gå i simskola nu.

Vart kommer denna (korkade) regeln ifrån & varför i helskotta får man ingen information om detta från tex bvc- som informerar om allt och ingenting ändå när dom kommer igång?
    & det är ju inte alls sannolikt att barnet i fråga ändå kommer komma ihåg vad "fröken" sade på babysimmet.
    & det är väl ändå ens uppgift som förälder att se till att ens barn lär sig hur man beter sig runt folk i allmänhet ändå?
    Inte ska man väl behöva gå kurser för allt sånt.

Hur lär man sig att simma om man inte går i simskola?
    Att lära sig det i skolan som 7åring känns sådär, hur ska en lärare hinna lära en hel klass att simma samtidigt?

~ Även små stjärnor lyser i mörkret ~
  • Svar på tråden Inget babysim, ingen simskola?!
  • Fräcka Fröken

En kompis och jag pratade med en badvakt som även var hennes gamla klasskompis från högstadiet. Då nämnde hon att dom gått på babysim med sin dotter bara för att hon skulle kunna få gå simskola senare om hon ville. Jag ifrågasatte detta och badvakten sa att det var så.

Men det känns skönt att det verkar som att det bara är det badhuset :)
    & det är ändå i grannkommunen så vi blir nog inte så påverkade av det i framtiden då :)

~ Även små stjärnor lyser i mörkret ~
  • Fräcka Fröken

Men barnen i nybörjargrupperna måste ha gått babysimmet också?

• Fräcka Fröken

Det var i badhuset i grannkommunen.. Här i byn tror jag inte det finns ngn simskola (bortsett från sommaren nere i sjön) men det finns ju fler grannkommuner :)

Svar på tråden Inget babysim, ingen simskola?!