Benförlängning?
Någon som har gjort eller känner någon som kan berätta?
Mår dåligt över min längd o deppar ihjäl mig :(
Någon som har gjort eller känner någon som kan berätta?
Mår dåligt över min längd o deppar ihjäl mig :(
Hej ,ts, hur lång är du? Och hur gammal är du?
Jag själv är 153 lång eller kort om man nu vill säga det.. jag tänker väldigt ofta på min längd också, o de faktum att min snart 8 åriga dotter växer ifatt mig. Hon kommer säkert mkt snart vara längre än mig.
Jag skäms ibland o tänker så att ja nu tror folk att min man är pappa till 3 barn...typ. Fast jag ser ju äldre ut i ansikte o så så dem borde iofs förstå att jag är vuxen.
När jag var yngre funderade jag mkt på det där med att förlänga mina ben. Men de blev aldrig ngt med det. :(
Jag har bestämt mig för att jag får leva med detta problem...egentligen är det nog mest jag själv som "bryr" mig.
Hoppas du kommer över din ångest över det hela. Kramar!!
Jag är 154 cm. Jag är rätt nöjd med det och tänker knappt på det! Vikten är ett större problem för mig faktiskt. Vad är det som stör dig så med längden?
Om jag fattat det här med benförläning så gör det fruktansvärt ont. De bryter väl benen och drar i sär för att sedan låta dem läka ihop - för bara någon ynka centimeter? Känns inte värt det direkt.
Finns mycket fördelar med att vara kort enligt mig.
Det stämmer, att förlänga sina ben gör fruktansvärt ont ska ni veta. Dessutom är maxväxten 5 cm, så du växer inte mer än 5 cm. Detta brukar oftast göras på dvärgar eller andra som får problem med sin längd.
Jag är 157 och har aldrig varit i närheten av att lida av det. Jag känner mej liten, nätt och söt. Jag får alltid hjälp att lyfta ner saker ;) jag är stolt över den jag är :) Dessutom får jag alltid visa leg där det är 18 fast jag närmar mej 39. Var stolt över er tjejer!!! :)
Jag är 148 cm och i tonåren tyckte jag att det var hemskt jobbigt att vara så kort. Funderade mycket på benförlängning tills jag läste på om det och såg bilder. Fy för! Att genomgå det lidandet för att ändå bara bli lite lite längre kändes inte värt det.
Nu är jag 27 år och har förlikat mig med att alltid vara kortast. Jag har slutat att bry mig! Nu stör jag mig mest på att det är svårt att hitta kläder och skor och att inte nå upp till saker.
Okej, är bara tjejer som skriver. Ni är korta, men det är mer accepterat och ni skall vara kortare.
En kille som är kort, är mer problem och får så lite respekt av folk. Alla är typ längre än mig nästan. Jag är längre än många gubbar. Men om man kollar yngre folk så är 8 av 10 killar längre än mig.
Är 173 cm lång och lider med det här jätte mycket.
Men var undernärd i ungdomen, som säkert påverkade några cm