• Anonym

Benförlängning?

Någon som har gjort eller känner någon som kan berätta?

Mår dåligt över min längd  o deppar ihjäl mig :(

• Svar på tråden Benförlängning?
  • Anonym

Alla säger att jag ser mindre ut än vad jag är. En sa att det är väl inte många du är längre än på jobbet.  O då jobbar jag på ett jobb där det är 80 % mer kvinnor än män. Och jag vet inte många kvinnor där som är längre än mig.

Hur kul är de liksom? 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-11 21:22:30 följande:
    Alla säger att jag ser mindre ut än vad jag är. En sa att det är väl inte många du är längre än på jobbet.  O då jobbar jag på ett jobb där det är 80 % mer kvinnor än män. Och jag vet inte många kvinnor där som är längre än mig.

Hur kul är de liksom? 
    Ta inte åt dej av sånt.... vet själv att det är svårt.. 

Du får sträcka på ryggen... kanske ändra klädstil..

Vissa klädstilar, typ som munktröja och lite häng på brallorna kan få en att se kortare ut än vad man är...  
  • jeje01

Jag är 164 cm och min pojkvän nånstans runt din längd. Det gör ju att han är den långa i vårt förhållande och som jag ropar på när jag inte når.
    Jag har varit ihop med killar som varit nästan 2 meter och killar runt 175 cm. det är inte längden det hänger på.

• Anonym

Jo, men man blir sårad. Hur många tjejer är längre än 173 cm?

Är en del, men inte så att jag är superkort. Vill vara lite längre, vet att jag är kort. Men vet många som är liknande längd o tycker itne dom ser så korta ut. Så vet inte om jag ser kortare ut på ngt sätt? 

• Anonym (Mischa)
    Anonym skrev 2012-03-11 11:50:51 följande:
    Okej, är bara tjejer som skriver. Ni är korta, men det är mer accepterat och ni skall vara kortare. 
    En kille som är kort, är mer problem och får så lite respekt av folk. Alla är typ längre än mig nästan. Jag är längre än många gubbar. Men om man kollar yngre folk så är 8 av 10 killar längre än mig.

Är 173 cm lång och lider med det här jätte mycket. 
    Min man är 175cm - och jag tycker han är lång Förvisso är jag själv bara 161cm, men ändå. Mitt ex var "bara" 168cm, men det var inget jag tänkte på.
  • Anonym (Mischa)
    Anonym skrev 2012-03-11 22:14:33 följande:
    Jo, men man blir sårad. Hur många tjejer är längre än 173 cm?

Är en del, men inte så att jag är superkort. Vill vara lite längre, vet att jag är kort. Men vet många som är liknande längd o tycker itne dom ser så korta ut. Så vet inte om jag ser kortare ut på ngt sätt? 
    Hållningen kan påverka mycket. Om du går runt och mår dåligt över hur du ser ut så kanske du omedvetet sjunker ihop? Sträck på dig, var stolt över att du är hela 173cm.
  • Anonym

Sträcker på mig hela tiden. Hållningen vet jag inte. Men 173 är ju fan inte långt. Jag är så fixerad över så fort det är fönster eller sådär ute. Så går jag för att se hur lång jag ser ut o va. Tänker på de dagligen o mår dåligt över de. Så om nån gjort benförlängning här, så vill jag veta.

• mysmamman84
    Anonym skrev 2012-03-11 22:14:33 följande:
    Jo, men man blir sårad. Hur många tjejer är längre än 173 cm? Är en del, men inte så att jag är superkort. Vill vara lite längre, vet att jag är kort. Men vet många som är liknande längd o tycker itne dom ser så korta ut. Så vet inte om jag ser kortare ut på ngt sätt? 

Jag är också lång och det är skit jobbigt tycker jag. Min man är 160 så det skiljer mellan oss mycket
    Wictor 17/1-03 Carl 18/10-04 Caroline 22/5-07 Gabriel 18/7-11
  • Anonym

Sen förresten de där med tjejer är skitsamma. Jag får många tjejer som ser bra ut. För jag är vältränad o har jätte fint ansikte. Sen hade jag säkert fått mer tjejer om jag vart längre, för många tror att det är så med kompisen där nere också. 

Men är min kropp och jag trivs inte o va kort. Får kolla upp på alla killar nästan och folk påpekar att jag itne är lång. Känns som att man blir särbehandlad och inte lika mycket respekt. Jag tycker det är snyggare o se längre ut med! 

• pluvdo
    Anonym skrev 2012-03-11 23:04:17 följande:
    Sträcker på mig hela tiden. Hållningen vet jag inte. Men 173 är ju fan inte långt. Jag är så fixerad över så fort det är fönster eller sådär ute. Så går jag för att se hur lång jag ser ut o va. Tänker på de dagligen o mår dåligt över de. Så om nån gjort benförlängning här, så vill jag veta.
    Du får väl åka till till något u-land och försöka få någon pengatörstig läkare att utföra en sån operation på dig då, för med din längd lär du knappast få tag på någon vettig läkare som utsätter dig för det där.

På din trådstart låter det ju som att du inte är mycket mer än typ 1,50. Du är ju inte kort.
  • mikroE
    Anonym skrev 2012-03-11 11:50:51 följande:
    Okej, är bara tjejer som skriver. Ni är korta, men det är mer accepterat och ni skall vara kortare. 
    En kille som är kort, är mer problem och får så lite respekt av folk. Alla är typ längre än mig nästan. Jag är längre än många gubbar. Men om man kollar yngre folk så är 8 av 10 killar längre än mig.

Är 173 cm lång och lider med det här jätte mycket. 

Du är tre centimeter längre än min bror och han har klarat livet rätt bra så här långt. Jag är själv 157 cm och jag skulle gärna vara 10 cm längre men det är inte mycket att göra åt. Benförlägning är smärtsamt och det är rätt stora risker för komplikationer. Jag tror inte man gör det överhuvudtaget i Sverige av kosmetiska skäl.
  • Anonym (Mischa)
    pluvdo skrev 2012-03-12 01:41:28 följande:
    Du får väl åka till till något u-land och försöka få någon pengatörstig läkare att utföra en sån operation på dig då, för med din längd lär du knappast få tag på någon vettig läkare som utsätter dig för det där.

På din trådstart låter det ju som att du inte är mycket mer än typ 1,50. Du är ju inte kort.
    Håller med. Däremot kanske ts kan få hjälp med annat, t ex en samtalskontakt.
  • Anonym (?)

Men TS, seriöst. Du är ju inte kort! Jösses. Trodde också du var typ 1.60 och var kille.

• aldrigmer

Jag är 180 och maken sedan 25 år är 169. Funkar bra. Ibland ställer han sig i trappan och erbjuder hustrun en kram av en "lång" man. Det sitter i skallen , TS problem. Gör nåt åt skallen!

• QueenObscene

173 är inte så kort för en man! Känner flera män som är under 170 cm och har inga som helst problem med att hitta tjejer. Det hänger inte på längden och mååånga tjejer är under 170 cm så vill du tvunget vara längre än tjejen är nog inte det så svårt. :)

Svar på tråden Benförlängning?