Dom sätter 3,5 månaders i gåstol!
Nu får ni hjälpa mig!
En av mina närmsta vänner har en dotter på 3,5 mån. Förra veckan när jag var där satt i hon en hoppgunga när jag kom. Hon hoppade inte i den utan hängde med fötterna i golvet. Jag talade om att man inte rekomenderar hoppgunga, gåstol och liknande förrens vid 6 mån då barnens ryggar kan ta skada av det.
Hon skrattade bort det och sa att hon bara hängt i den en liten stund och att de satt henne där bara för att testa.
Igår var jag och hälsade på dom igen och då satt hon i en gåstol med fötterna hängandes i luften då hon inte når ner och dom hade virat handdukar mellan henne och sitsen för att hon inte skulle tippa.
Jag blev uppriktigt rädd för flickans skull och frågade varför de satt en sådan liten bebis i en GÅSTOL men då blev de arga och sa att hon minsann är stark i nacken och att det inte är värre att hänga i en hoppgunga eller gåstol jämfört med en bärsele som de också använder.
Idag har hon lagt upp en film på facebook där de fäst ett snöre i stolen och kör runt med henne i lägenheten.
Är jag ute och cyklar eller kan det vara riktigt skadligt för henne? Hur ska jag i så fall få dom och förstå det?