• häjhäj

Ert godaste recept med oxfilé

Jag vill gärna ha ert godaste recept med oxfilé. Själv tycker jag nog mest om när man steker oxfilén medium rare, bara salt och peppar och med goda tillbehör, inget krångel men underbart gott  Tycker ni precis som jag att den är godast som den är, så får ni gärna tipsa om vad ni har till, men jag tar gärna emot tips på annat gott också, som tex en pastarätt eller liknande

• Svar på tråden Ert godaste recept med oxfilé
  • Magriffe

Råbiff. Ny grovmalen oxfile. I en råbiff. Tillbehör, fint hackad gul lök, fint hackad rödbeta och små kapris. Blanda ihop och njut! Lite grovmalen svartpeppar kan vara fint på oxå. Min syster vill även ha en rå äggula över kalaset (men den skippar jag) gärna en klick stark dijonsenap på sidan oxå. Mumma!!!

• häjhäj
    Magriffe skrev 2012-03-11 17:36:50 följande:
    Råbiff. Ny grovmalen oxfile. I en råbiff. Tillbehör, fint hackad gul lök, fint hackad rödbeta och små kapris. Blanda ihop och njut! Lite grovmalen svartpeppar kan vara fint på oxå. Min syster vill även ha en rå äggula över kalaset (men den skippar jag) gärna en klick stark dijonsenap på sidan oxå. Mumma!!!
    Just det, råbiff hade jag glömt bort, tack
    Lena skrev 2012-03-11 18:03:16 följande:
    Helgrillad med bara salt och peppar på
     Vad har du till den då?
  • Cajsa001

Tycker som du att endast salt o peppar blir godast på oxfilen, kan hända att jag tar grönpeppar ibland oxå då jag är väldigt förtjust i det...
    Steker den i tjocka skivor så att den blir medium rare här oxå...
    Till det hela antingen potatisgratäng eller hasselbackspotatis o gärna rödvinssky till o vitlöksfrästa sockerärtor...
    Ibland har jag även skalat morötter i långa "slamsor" o kokat de i rödvinsskyn så de blir lite al dente...sååå gott...  

Svar på tråden Ert godaste recept med oxfilé