• Anonym

Vad säger ni kvinnor om Alpha-hannar?

Män som ofta har något klassiskt mansdominerat yrke som kräver fysisk styrka.

Är oftast stor och rejält kraftig fysisk. Gillar att köra 4-hjulsdriven bil och att jobba i skogen.

Pratar sällan känslor, det är för fjollor och sånt som kvinnor gör.

Sköter hushållets typiska manliga sysslor,men skulle aldrig falla sig in att tex laga mat åt familjen det är kvinnans syssla.

Umgås gärna med andra män dricker öl och drar skämt i stil med att om kvinnan lämnar spisen så är hon på rymmen!

Lyssnar på tung hårdrock lyfter skrot och är hushållets överman och skojar om sin kvinna som regeringen.

Vad tycker ni kvinnor om sådana män, är det något ni går igång på och blir attraherade av?

• Svar på tråden Vad säger ni kvinnor om Alpha-hannar?
  • Miss P71

Jag gör inte det!! Gillar killar/män som e ödmjuka och hjälpsamma , snälla , charmiga.

• Anonym

Det som beskrivs i trådstarten är inte attraktivt, så jag säger nej tack.

• Venne

Har aldrig fallit för en sådan människa. Gillar inte ens att umgås med män som är så.

• Rocket Mania

Jag skulle hellre leva ensam i resten av mitt liv - i totalt celibat - än att leva med en "alfahanne".

Brrr 

• Helt virkad

Till en sådan man säger jag absolut nej tack! Skulle inte vilja ha en relation med honom, vare sig som partner eller kompis. Han låter tröttsam och korkad.

• Anonym

Vad får dig att tro att det där är en alfa-hanne?

• zid

Det du beskriver är inte en alfahanne. Det är en mansgris. Och nej, det är inte attraktivt. Jag vill ha en rolig och ödmjuk kille som tycker om att umgås och prata med mig.

Cut off your nose to spider face
  • Anonym

Inte direkt svar på frågan men jag ser nog definitionen av Alpha-hanne som annrlunda än vad du beskriver

För mig är Alpha-hanne något attraktivt.
    Bland flockdjur är det flockledaren.
    Gorillan med silverrygg. Den självklara, självsäkra, mogna, starka ledaren som resten av flocken tyr sig till och följer. Han med tillräcklig erfarenhet och pondus att kunna se efter medlemmar i familjen och leda flocken i alla situationer.

Den typ som du beskriver finner jag inte alls attraktiv

Svar på tråden Vad säger ni kvinnor om Alpha-hannar?