Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

HUUUR ska jag få dagarna att gå???

Oj, jag vet precis hur du känner. Min son började dagis när han var 12,5 månad och det var sååå skönt att få lite egentid i form av jobb. Känns hemskt att säga så men jag tyckte det var så sjukt jobbigt att vara hemma. Min son var dessutom väldigt krävande fram tills han var ca 12 månader så jag spenderade många dagar åt att bära bära bära. Nu får jag lite egentid när jag jobbar och njuter så mycket mer av att vara med honom när jag är ledig.

Men, lite tips då. Gå på öppna förskolan. Det är några timmars "avlastning". Sonen fick massor av stimulans av alla barn och jag fick komma ut och träffa folk. Gå ut på stan och gör saker DU tycker om. Din son kommer garanterat tycka det är kul att sitta i vagnen och kika på allt runt omkring.
    Och sist men inte minst, egentid! Se till att både få komma bort och göra egna grejer ibland och att kanske få lite egentid hemma. Det tyckte jag var underbart. Jag var på konsert två gånger och var borta ett dygn då min sambo var hemma. Att få sova ut på ett hotellrum är underbart. Umgås med vänner (utan barn!) och prata om vuxengrejer och dricka vin är så sjukt härligt. Ja, du vet säkert själv vad du vill göra. :)

Svar på tråden HUUUR ska jag få dagarna att gå???