• Xplosive

IVF Umeå

Hej allihopa!

Jag hoppas det är okej att jag hoppar in här på tråden!?!? Jag och min sambo skall göra IVF till hösten (har bokat telefontid 17 Augusti) och hoppas på ett syskon till vår dotter. Vår dotter gjordes via IVF i Umeå 2010 och det bet på första försöket. Nu är jag dock mer rädd och skeptisk eftersom vi hade sån tur förra gången.Kan det verkligen bita försöka försöket denna gång också? Man måste ju tro och hoppas. Gjorde dock en större operation i dec förra året där dom tog bort vänster äggstock och båda äggledarna vilket gör mig ännu mer nervös. Vad jag har hört så ska en äggstock mindre inte göra någon skillnad på chansen att bli gravid? Hoppas det stämmer iaf!
    Har en endometrios jag bråkat med i ett par år och hunnit operera mig 10 gånger sen 2008. Redan sen i februari i år har läkarna legat på oss om att vill vi ha fler barn så måste vi börja jobba på det snart men pengar har vart ett problem. Men har som sagt beslutat oss för att nu är det dags. Nästa år kanske jag inte har kvar min högra äggstock så jag vägrar chansa! Min endometrios är ett helvete och verkar inte annat än vilja förstöra för mig!

Någon annan som skall göra syskonförsök i Umeå? :)
    Håller alla tumar och tår för alla er om redan är igång!!!     

• Xplosive
    drömmer om ett barn skrev 2012-07-29 23:42:49 följande:
    Xplosive: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower}

Oj, du har verkligen gått igenom en hel del! Att endometrios kan förstöra så mycket.. Rynkar på näsan Tror inte heller att det ska vara några problem trots att din ena äggstock är bortopererad, och förstår att ni vill köra igång så snart som möjligt. Hoppas ni har lika stor tur med syskonförsöket och att det tar sig direkt. Ska hålla tummarna för er! Solig 

Tack!
    Jo det är en vidrig sjukdom som jag haft otroliga problem med :/ Näe man får ju hoppas! :)
     Längtar som en tok bara efter det där samtalet så man kan börja planera och boka in tider osv. Känns som att tiden står stilla nu bara för att man längtar så mkt! :)
Svar på tråden IVF Umeå