• VackerBlomma

IVF Umeå

Hej alla sötnötar!Flört
    Hoppar in i er mysiga tråd!
    Vi är på första försöket med ivf  efter att vi försökt i ca 3 år utan att vi blivit gravida.
    Har snart sprayat i en vecka, väntar nu på att blödningen ska komma så man får börja med sprutorna!
    Känns enbart spännande att ha fått börja, det känns så mycket lättare nu när man kanske kan vara gravid innan jul:) Det är de vi hoppas på, bästa tänkbara julklappen!

• VackerBlomma

Drömmer om ett barn: Taack! Jo, här sprayas det för fulla  muggarTungan ute Har inga direkta biverkningar, än iallafall, Hade förväntat mig de värsta så jag är positivt överraskad:) Fick min blödning i går, så jag ska fortsätta spraya som vanligt fram tills på tisdag, då jag ska få ta nedreglerings blodprovet, så troligtvis blir det sprutstart på onsdag kvällFörvånad
    Nån som kan får gärna lägga in mej på listan, har inte listat ut hur man gör!

• VackerBlomma

Vårt2012: Åhh va spännande, håller tummarna att allt går bra! Själv väntar jag på att få börja ta
    sprutorna i veckanGlad

• VackerBlomma

drömmer om ett barn: Börjar troligtvis på onsdag kväll med att spruta. Så det går sakta men säkert framåtGlad Ser att du ska börja spraya snart, spännandeGlad

• VackerBlomma
    drömmer ett barn: Jo, jag ska ta ett blodprov imorgon, och sen är det nått blodprov till men osäker när man ska ta de, man får väl info eftersom.
    Härligt att du är taggad, positiv energi får man aldrig för mycket avSolig
  • VackerBlomma
    drömmer om ett barn skrev 2012-10-23 15:16:51 följande:
    VackerBlomma: Hoppas det gick bra på dagens blodprov. Gissar att kliniken hör av sig i eftermiddag med besked om sprutstart.
    Jadå, de gick bara bra. Var tillräckligt nedreglerad för att få börja med sprutorna imorgon kvällSkrattande Så vi planerade att v. 45 blir det ÄP, det blev en vecka tidigare än planerat så vi är nöjda!

Håller med om att starta en grupp är en bra idé, jag är på!
  • VackerBlomma
    Hallå igen alla!
    Tråkigt att läsa för er som börjat blöda, lider verkligen med er... Storkramen från mejHjärta
    Och  vi har fått datum för vårt ÄP, blir den 6/11, börjar pirra till ordentligt nu, lite spännande är det ju oxå då det är första gången för oss...Glad UL idag visade på 10 fina ägg och allt såg fint ut, så vi hoppas hoppas att allt går vägen!

Hoppas alla får en mysig helg, ta hand om Er, kraam!

(Uppdaterar listan)

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
    * Freja150 (inväntar FET)
    * Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)
    * Sofiali77 (inväntar 4:e IVF i mitten av november)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * Barreliten (31/10)

* VackerBlomma (6/11)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * EEJ (testdag 22/10)
    * Petto83 (TD 6/11)
    * Jockelina (TD 2/11) 
    * Vårt2012  (TD 7/11)
    * jenads (TD 15/11)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• VackerBlomma
    drömmer om ett barn skrev 2012-11-07 09:48:22 följande:
    VackerBlomma: Hur gick ditt äggplock igår?
    Äggplocket gick jättebra, 10 ägg kom ut, varav 9 blev befruktade:) Satte tillbaka ett  embryo idag och hoppas få några till frysen oxå.Testdag 27/11Förvånad
  • VackerBlomma
    barreliten skrev 2012-11-09 08:21:24 följande:
    Det vart bara en natt på sjukhus tack och lov. Jag vart sjukskriven i en månad och ska tillbaka på kontroller en gång i veckan. Fick sprutor utskrivna som jag ska ta varje kväll för att förhindra blodproppar.
    Mår ganska bra, är väldigt svullen om magen och blir lätt andfådd men annars känns det helt ok.
    Vad skönt för dej att du fått komma hem, ta han dom dej nu, och bli lite uppassadFlört Ser ju att vi är ju inte så långt ifrån varandra, 6 dagar om jag inte räknat fel, lycka till nu, kram{#emotions_dlg.flower}
  • VackerBlomma
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
    * Freja150 (inväntar FET) * Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)
    * Sofiali77 (inväntar 4:e IVF i mitten av november)
    * EEJ (börjar spruta i mitten på nov) 

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Petto83 (TD 6/11)
    * Jockelina (TD 2/11)
    * Vårt2012  (TD 7/11)
    * jenads (TD 15/11)
    * Barreliten (TD 21/11)