• 3villbli4

IVF Umeå

Hej alla! Får man vara med här? Vi ska göra vårt första IVF försök i Umeå. Har sprayat sen 3 oktober och skulle börja spruta igår egentligen. Men då jag inte fått mens gjordes ett blodprov som visade att jag inte var nedreglerad. Nu en vecka efter blodprovet har jag äntligen fått mens. Är det någon som varit med om det och vet om mens nu betyder att man är nedreglerad? Vi ska in på kontroll på måndag och det känns som en evighet dit. Inget roligt när det blir förskjutet efter man redan väntat så länge. Men vi hoppas på att få börja med sprutorna på måndag efter kontrollen.

• 3villbli4

Emilotta: Tack för svar. Skönt att höra att man iaf inte är ensam. På sätt och vis kände jag på mig det redan innan jag fick svar på blodprovet, kände inte av sprayen alls. Har dock haft huvudvärk nu i tre dagar, hoppas på att det och mens är ett gott tecken. Mitt östradiolvärde låg på 1671 för en vecka sen, är det möjligt att det sjunkit till under 100 nu?

• 3villbli4

Idag var vi på kontroll för att kolla om jag var nedreglerad. Men inte. Sprayat i fyra veckor nu och det blir att fortsätta i minst tre veckor till, pga att det var en äggblåsa kvar i ena äggstocken och jag får inte börja spruta förrän han hunnit kolla mig igen, vilket han inte kunde göra förrän 19 november. En månads försening. Visst det är inte så länge, men just nu känns det som en evighet. Vår läkare har dragit på remissen sen i mars och nu ska vi få vänta ännu längre. Att jag inte haft några biverkningar var tydligen inte heller positivt. Fruktansvärd otur känns det som.

• 3villbli4

Emilotta: tack för de peppande orden. Jag hoppas verkligen att det kommer bli äp som planerat nu. Orkar inte vänta längre. Får hoppas att de blir lite extra bra istället. Det som är trist är ju att tiden verkligen går jätte jätte sakta när man väntar och väntar. Grattis till graviditeten iaf även om du nu är ganska långt gången. :)

• 3villbli4

Har bara skrivit här någon gång. Men jag läser allt ni skriver och håller tummarna för er alla. Har dock inte orkat skriva så mycket då det för oss står alldeles stilla. Har sprayat i 6, 5 veckor nu och var idag och tog nytt östradiol prov som jag ska få svar på när vi ska till läkaren på måndag. Dock känner jag mig inte alls nedreglerad så lite jobbigt känns det faktiskt. Men jag hoppas att man kanske kan vara det iaf. A79: Jag beklagar verkligen sorgen. Fy vad jobbigt att behöva gå igenom det där när du är höggravid osv.

• 3villbli4

drömmer om ett barn: hoppas att det är så för mig oxå. Ena äggstocken var ju nedreglerad för 3 veckor sen, var bara en äggblåsa i andra äggstocken så kan ju tycka att det borde vara det nu. Orkar inte vänta längre på att få börja nu.

• 3villbli4

Idag har vi varit på kontroll igen och efter 7 veckors sprayande är jag äntligen nedreglerad. På torsdag är det sprutstart och äggplock v49. Äntligen få vi gå vidare till nästa steg. :)

• 3villbli4

Jag skulle bara vilja ställa en liten fråga. Vad är det som påverkar om de gör blastocyst odling eller kortare odling? Vi frågade vår läkare om detta. Då jag varit tämligen lättstimulerad tidigare så hoppas vi ju på att det ska bli många äggblåsor. Men enligt vår läkare så är det ändå i umeå bara vanlig odling som är aktuellt, att de sällan gör blastocystodling?

• 3villbli4

Äppelkaka: tack för svar. Är det bara de ägg de fryser ner som de långtidsodlar då eller gäller det även det ägg de sätter in färskt ? Hur funkar det i så fall om man bör långt ifrån Umeå har det någon betydelse för om de gör korttids eller långtidsodling ? Förlåt för mkt frågor. Börjar bli lite nervös och vi har inte fått särskilt mkt info. Inte så bra svar på de frågor vi ställt till vår hemläkare heller.

Svar på tråden IVF Umeå