• Yrja M

IVF Umeå

Hej! Vet ni någonstans man kan göra privat vul i Umeå/Västerbotten?

Jag har hittat igen norrlandskliniken men dom verkar ha väldigt begränsat med tider. Finns det fler?

• Yrja M

Jag undrar om ni alla gör tidiga vul? Jag är gravid i vecka 7 (efter IVF PGD) men när jag ringde kvinnokliniken för att boka vul sa dom att dom slutat göra tidiga vul för att det visat sig att IVF graviditeter inte skiljer sig från vanliga graviditeter. Det skulle bli ul först i vecka 18.. Obestämd

• Yrja M
    EEJ skrev 2012-12-11 20:51:45 följande:
    Va låter konstigt! Dr sol sa att jag skulle gå på tidigt vul efter jul om den här insättningen mynnade ut i en graviditet. Vem pratade du led?
    Jag ringde till kvinnokliniken och blev uppringd av en kvinna, minns ej namn.

Jag har gjort min IVF PGD utomlands (då vi blev nekade hjälp av landstinget) så jag har nog hamnat lite "utanför systemet".. suck

Ingen som vet var man kan göra vul privat?
  • Yrja M
    EEJ skrev 2012-12-11 21:09:59 följande:
    Yrja- var bor du? I Umeå kan man boka privat VUL.
    Jag bor i Västerbotten, dock ej i Umeå men jag ska dit nästa vecka så jag hoppas hitta en tid då. Jag kollade norrlandskliniken men dom hade ont om tider då. Vet du om det finns fler ställen man kan boka vul privat?

• Yrja M
    EEJ skrev 2012-12-11 21:28:45 följande:
    Nä jag vet bara av norrlandskliniken.
    Ok, tack. Och grattis till plus!! Glad
  • Yrja M
    jennyz skrev 2012-12-11 23:27:27 följande:
    Yrja: kolla på mydoctor kanske de gör tidiga VUL? Ingen aning egentligen men värt att kolla?

Tack för tipset.. Jag har mailat och frågat dom nu Glad
  • Yrja M
    drömmer om ett barn skrev 2012-12-12 00:06:28 följande:

Yrja M: Grattis till graviditeten! Solig Hoppas du hittar någon som kan göra VUL snart. Jag fick också info från Dr Sol att det blir VUL efter jul om det går vägen. 

Tack! Var det någon särskild anledning till att du skulle göra VUL tidigt eller är det rutin? Får du remiss från kliniken eller hur funkar det?
Svar på tråden IVF Umeå