• Myggan01

IVF Umeå

daduck skrev 2013-03-12 19:42:12 följande:
    Nektar: vårt första fet. Gjort ett et tidigare men med annan progesteron. Nu har jag lutinus så jag vet ju inte vad som är biverkningar. :S kan inte fylla i på listan då vi inte har internet på datorn. ^^

Btw kommer det i Norrbottens kuriren imorgon också. De ville tydligen också skriva om det. Yikes!

Hejaheja! Vad modig du är och så viktigt att lyfta fram!! Jag är Pite tjej men valde privat ivf i sth snabba puckar där. Har ett barn sen en tidigare ivf. Är i vecka 7+0 så jag hopppas det här går vägen, fick tidigt missfall i höstas och jag blev riktigt illa behandlad på gyn i Pite, vet 2 st till som har blivit fel behandlade där, så jag åker till luleå nu varje gång jag måste till gyn.

Tack för att du gjorde repotaget och hoppas du får plusset!!! 
  • Myggan01
    Tinzu skrev 2013-03-14 02:42:54 följande:

nu blev jag ju orolig! som fan! jag har alltid haft bra kontakt med gyn här i piteå och blivit bra bemött, vill du berätta hur dom blivit felbehandlade?

fick som sagt tidig missfall vilket jag ine visste förrens jag satt i gyn stolen och sköterskan kom in med provet och sa på ett väldigt dåligt sätt att -du är verkligen inte gravid. med dörren öppen ut till korridoren. jag fick en chock då mina clear bleu test visade pluss på morgonen. sen skulle samma kvinna boka in ett nytt möte och hon samtalar med kvinnan i receptionen när jag sitter med säger hon -hon trodde hon var gravid.... som om jag har fantiserat ihop det. fick gå och visa läkaren bild på mitt pluss som jag hade på mob.
    var jättejobbigt...

jag har hört från olika håll om dåligt bemötande, på ett sånt ställe borde verkligen personalen ta bättre hand om sina patienter då det är känsliga saker det handlar om.  

med det betyder inte att du kommer bli illa behandlad, ville bara dela med mig av min erfarenhet. 
Svar på tråden IVF Umeå