• Nezzan

IVF Umeå

äralltupptaget:  Åhh.. blir så glad för er skull!! Skriver i ivf gravid-tråden men läser alltid här (och har gjort den tråden startade)  - då även vi går i Umeå... å önskar så att jag hade en "gilla" knapp på ditt inlägg jag kunde trycka på!!   Vilken underbar avbokning  - allt verkar inte vara upptaget Flört
  • Nezzan
    äralltupptaget: glömde ju även berätta att ni går igenom behandlingsplanen med er läkare, du får veta vilka mediciner du ska ta och när.. all info kan kännas övermäktig där och då.. men det ger med sig och instruktionerna är tydliga. Ni får även träna med en bm på att hantera sprutorna och du får provsticka dig själv.

Vi hade först läkarträffen, fick sedan lite ledig tid emellan och tog en fika nere i fiket och sedan gick vi upp igen och fick träffa bm.
  • Nezzan

Äralltupptaget: hoppas verkligen det löser sig för er ändå.. får ni köra med korta metoden så hinns det förhoppningsvis med! Håller tummarna för er!!

Vackerblomma:  blir så ledsen i hela hjärtat för eran skull.. sånt här borde ingen behöva få vara med om... och framförallt inte vi som redan kämpar med ivf.

Daduck : har just sett inslaget.. du gör ett superbra jobb och tack för att du står upp för oss alla!!

• Nezzan

Vackerblomma: Blir varm av den styrka du förmedlar och att ni vårdar er relation!! Vad som händer så är det helt klart det absolut viktigaste.. att inte glömma bort varandra i allt detta.  Kram på er!

• Nezzan
    Vackerblomma: men fan.. förlåt.. skulle skriva i en helt annan tråd och till någon helt annan.. ber 1 miljon om ursäkt - verkar inte ha vaknat alls idag      *skäms*
  • Nezzan
    Vackerblomma: tack... kantskallen i mig tänker numera dubbelkolla allt jag skriverFlört

Snöflinga: Usch... vet inte vad jag ska skriva.. blir så ledsen för eran skull!! Det gör så ofantligt ont  i hjärtat när ett underbart plus inte stannar kvar. Jag har försökt finna lite tröst i det faktum att det då iaf kan bli ett plus.. men det gör ont likförbannat....  kram på er!
  • Nezzan
    Daduck: kommer hålla tummarna hela vägen till nästa lördag...det kan ju mkt väl ha varit för tidigt att testa!!

Har själv upptäckt att jag lyckades köpta ett 10-pack test-stickor, som skulle vara känsliga... men de var nog de sämsta stickor ever!! Har hunnit plussa på två olika grav. med dem och blivit lika förvånad över hur extremt dåliga de är.. känner på mig att du har råkat få samma skit- grejjor Flört
  • Nezzan
    äralltupptaget: Men så skönt att ni nu verkligen är på gång... förstår att du längtar mer än mest till v 17 nu Glad Hoppas du känner att du fick bra info oxå så att du känner dig trygg med hur medicinerna ska tas.. jag var oxå väldigt nervös för det men allt ramlade som på plats när man väl var inne i det!!

Och verkligen skönt att du slipper sprayen - det gör tyvärr inte jag när jag har ivf-försök på gång... det tar ju inte bara längre längre tid, den smakar inte så gott heller och biverkningarna kan man ju oxå gärna vara utan Flört
  • Nezzan
    Vårt2012: Men åh nej.. vad händer?????

Brukar inte skriva så ofta här men läser dagligen då jag själv gjort ivf i umeå och kände att jag bara ville skicka en massa kramar, böner och förhoppningar om att det ska gå bra ändå!!!   Det finns ju de som har fått blod under hela graviditeten och det har gått bra .. ber innerligt för att du ska vara en av dem!!!

*Kramar om * Hjärta
  • Nezzan

Fy fan... det är inte rättvist nånstans detta...Rynkar på näsan  hoppas du kan skingra dina tankar lite med jobbet idag och att du sedan kan kramas med nära och käraHjärta

• Nezzan

Vårt 2012: så oerhört ledsamt.. vet inte vad jag ska skriva...  Rynkar på näsan det är verkligen inte rättvist alls... hoppas du kan låta ilskan och besvikelsen på sitt utlopp, för att bära det inom sig blir inte heller bra

Vi satte nog ingen gräns för hur många försökt vi skulle stanna vid... men när vi köpte vårt 3-pack så tog vi även hem papper från olika adoptionsbyråer och började läsa på/prata igenom adoption... vet inte hur ni ställer er till det men för oss var det som skönt att ha flera möjligheter igång samtidigt...

*kramar om*

• Nezzan
    Supernova99: Men shiit så häftigt Hjärta Grattis i en massa! Förhoppningsvis kanske kliniken är schysst och ni kanske får tillbaka den del av pengar för två försök som ni inte kommer att utnyttja...?

Men snacka om högsta vinsten... Glad
Svar på tråden IVF Umeå