• penntroll

IVF Umeå

Hej! Jag kör långa metoden och om två veckor är det dags för ett Umeå besök för äggplockningen. Lite nervös. Vill Någon dela med sig om den erfarenheten? :)

• penntroll

Tack! :) jag trodde att jag skulle få en spruta och ligga i "ett vanligt rum". Dag 2 med gonal-f och ultraljud mitten på nästa vecka! Nu börjar det kännas mer äkta! Känner igen huvudvärken från tidigare inlägg! Vet någon förresten hur det är med kaffe och alkohol nu? Alkoholen håller jag lätt, nyfiken. Men kaffet? Hört/läst om max 3 koppar/dag?!

• penntroll

hej
    jag ska göra mitt andra försök i umeå. jag ska göra i spontan cykel och fick idag en glad gubbe i lilla rutan.
    är det någon som råkar veta om det är 6 dagar från den dagen (idag) det ska återföras eller vad dom räknar ifrån?
    om det misslyckas nu, hur har ni gjort?

och stora grattis kramar till plussen jag läser om! :)

• penntroll

jennyz: jag minns faktiskt inte. ska jag vara helt ärlig så hade jag väldigt svårt att förstå vad min läkare sa! jag får ringa in direkt på morgonen och se vad dom säger. hade varit grymt skönt att få det den här veckan.
    jag var nervös och en aning hög när han snackade på ;)
    tack för svar! :)

och ett stort lycka till till Santa86! :)

• penntroll

under tiden före ÄP när man tar alla dessa sprutor och slutligen den sista sprutan..
    jag kanske har gjort fel, men är fortfarande öm i magen i den trakt där jag stuckit mig.
    jag ska tillägga att det är länge sen jag slutat med sprutorna!! jag har till och med gått så långt att jag skulle ha fått börja med andra gratis försöket nu men pga jultider får jag vänta. skulle säga 2mån?

är det någon annan som blivit öm i magen så här länge?
    kanske dumt att sticka sig i ungefär samma område varje gång, men det kändes enklast.

• penntroll

I tisdags gjorde vi andra och sista gratis försöket. Återföring av fryst embryo alltså. Första svängen kändes det inget alls. Men den här gången har jag haft mensvärks liknde svag smärta i magen. Låter det bekant? Ringde och pratade med Kristina som lugnade mitt lilla hjärta. Men hur ska jag tolka min mage? Jag tänker missfall eller att det gått snett. Vissa säger tidigt gravid tecken. Jag funderar på att göra ett tidigt test, smygtesta. Hjälp. Råd, stöd, liknade upplevelser....vad som helst!!!

Svar på tråden IVF Umeå