• moderlig

IVF Umeå

Micro skrev 2013-12-02 11:56:25 följande:
    Nyfiken, vad kostar ett 3 pack?

60.000
  • moderlig

Hej alla! Är ny på området. ska snart börja spruta (långa protokollet) och är nervös för alla biverkningar. Är det så hemskt som man hört? Ni som gjort långa protokollet- har ni också fått göra det pga att det är lättare att planera/styra då? Känns hemskt och bli nedreglerad" men det kanske inte är så farligt...?! Håller med om att Kristina är supertrevlig och att Åsa e lite mindre trevlig..men då jag pratade med Åsa å förklarade att jag är nervös och hade mkt frågor så lät hon som lite trevligare sen..

Oj.. nu blev det lite tokigt med texten ! hoppas på svar..

• moderlig
    CuteBunny skrev 2013-12-04 07:19:32 följande:

Jag gjorde det korta protokollet så det kanske inte går att jämföra men jag tyckte inte alls att sprutorna hade jobbiga biverkningar. Däremot var äggplocket inte så kul.
    okej.. Gjorde det mkt ont? Gjorde det ont långt efter eller?
  • moderlig
    trex2013 skrev 2013-12-04 11:49:28 följande:
    Hej moderlig, jag har kört långa protokollet två ggr nu. Första gången upplevde jag av nedregleringen (synarela) att jag fick värmesvallningar på tidig morgon och ibland på dagen.
    Nu andra gången så hade jag värmesvallningar, tappade en hel del hår samt att jag blev myket torrare på huden. Men inget att oroa sig för tiden går snabbt. :)

Biverkningar av sprutorna puregon och menopur kände jag inte av under tiden men nu efter senaste gången så fick jag tyvärr blodproppar i ena benet. Om det var av just Menopur vet jag inte eftersom jag är blodproppsbenägen.

Okej känns ju lite lugnare att höra, de verka ju som rätt lindriga biverkningar(de av sprutet). tackar som delar! men det blev inga proppar 1a ggn då? tycker du oxå att äggplock va värre?
  • moderlig
    Micro skrev 2013-12-04 09:49:23 följande:
    Moderlig: tack, då vet man vad man har att förhålla sig till om det inte räcker m gratisförsöken.
    ingen orsak:) hoppas du slipper betala!!
  • moderlig
    Snowgirl skrev 2013-12-04 19:05:22 följande:
    Moderlig, jag körde långa protokollet, men det är nästan fem år sedan nu. Hur som helst tyckte jag att allt var mycket enklare än vad jag hade föreställt mig. Jag blev lagom hög på morfinet så äggplocket kändes nästan inte alls. Däremot hade jag ganska ont tre dagar efter, men jag blev plockad på 18 ägg så det var kanske inte så konstigt. Jag hade knappt några biverkningar av spray och sprutor. Lite växlingar i humöret, men det har jag ju i en vanlig menscykel också.
    Åhh gött å höra!!  Men 3 dar efter..va konstigt.. Wow 18 ägg måste ju va nåt slags rekord:) blev det bebis? :)
  • moderlig
    supernova99 skrev 2013-12-05 11:58:33 följande:
    Har ett missat samtal från skyddat nummer.. Fan tänk om det gått åt skogen. Dom borde väl ringa igen i såfall. Vi ska vara där om 2 timmar

Lycka till!!
  • moderlig
    trex2013 skrev 2013-12-05 09:12:10 följande:
    Inga proppar efter första gången. Äggplocket kändes mindre andra gången men då bad jag också om större dos morfin. Efter ca 2-3 tim när morfinet börjar släppa, fy f-n vad dåligt jag brukar må! Sist fick killen tvärnita på E4 så jag fick hänga ut ur bilen..  nu ler man åt det men det var inte kul då.
    På tredje dagen efteråt så brukar det kännas mkt mindre ömt/ont på mig.

Okej. Jaha då ska jag också be om en stor dos! Och se till att inte sitta i en bil efter. Har du/ni varit sjukskriven ¨dagarna efter äggplock? Sängliggandes?
  • moderlig
    Snowgirl skrev 2013-12-04 21:43:51 följande:
    Moderlig, Jag blev inte gravid då, men blev spontant gravid månaden efter. Tyvärr förlorade vi bebisen när jag var i v 23 pga en nedärvd kromosomavvikelse hos mig. Sen blev jag spontant gravid igen efter bara tre månader och nu har vi en flicka på lite drygt tre år. Det är pga detta som det har tagit tid att bli redo för syskonförsök och nu är det bråttom med embryona (2 st) som kastas sista mars. Vi fick diagnosen oförklarligt barnlösa efter utredningen och det verkade som att IVF-behandlingen satte igång något hos mig.

Oj 23 veckor...va tufft :/ Okej hoppas ni får tid och att det tar sig !!
    Vad märkligt att IVF " satte igång" något hos dig och som oxå fler berättar här... Slås också av att det är så underligt att de som längtar/har svårt att få barn ofta verkar få flera missfall ockå..som det inte skulle vara nog jobbigt..
    Okej, det håller i sig i tre dar..tänkte väl :) Va du sjuksriven de dagarna eller?
  • moderlig

Åhh tack snälla ni! Gulliga ni är... Tur det finns förebilder att fråga:) känner mig mkt lugnare nu.

Har sagt till min chef då jag frågade om bruttolöneavdrag. Så kommer nog sjukskriva mig där kring det STORA plocket! Vill inte heller berätta för så många..dels för att det blir så jobbigt om det inte blir nåt..

Och lycka till till er alla också! Kanske ses vi IRL någon gång med våra småttingar:)..man vet aldrig!

• moderlig

Oj hjälp tretti styckna?! Och FEM dagar...det var länge.. trodde inte det skulle va så..ingripande!! Ska gräva fram värmekudden!! Tufft med 2 missfall:/ Hoppas allt går bra nu för er!! Och hoppas på julaftonsplus!

• moderlig
    Mustikka skrev 2013-12-06 22:55:56 följande:
    Tittar in lite och ser att jag inte känner igen så många här. Hoppas ändå det går bra för alla! Ser även att Drömmer om ett barn fått en flicka! Så underbart! Grattis!! Hos oss är det bara bra, lillan är nu 10 månader och vi börjar bli sugna på ett syskon! Jag ska gå ner alla gravidkilona sen ska vi testa själva ett tag, funkar inte det så blir det ivf svängen igen.

Hej TS! Bra initiativ detta!! Hur såg er Ivf-resa ut?
  • moderlig
    santa86 skrev 2013-12-17 20:48:52 följande:
    Nu sitter jag i bilen på väg till Umeå :) mycket nervös för äp imorgon :) jag hoppas jag överlever denna gång också, sååå skönt att vara klar med alla srutor.. Idag valde jag att berätta för min chef på jobbet, de var inte lätt, min chef är som lite knepig.. Men hör och häpna chefen var helt förstående till de här, tills jag sa att jag eventuellt inte kan jobba mitt pass ena dagen när vi ska tillbaka på återföring, nä de gick inte, för vem ska jobba då och de funkar ju inte.. :/ men de problemet få bli då.. Först tar vi äp :)

Men gud vilken mupp...men man kanake inte kan begära att alla ska förstå..(särskilt inte griniga gamla gubbar/kärringar) lycka till!!
  • moderlig
    santa86 skrev 2013-12-19 11:06:11 följande:
    Kliniken ringde nyss, jag är jätte ledsen och vet inte vart jag ska ta vägen.. Vårt förra äp vart hälften av äggen befruktade.. Nu hade 2 av 8 blivit befruktade och bara den ena hade blivit rätt befruktad.. Jag vet att de bara behövs ett guld ägg men när hon i telefonen säger att de äg som finns kvar är okej.... Vad menas med okej?! :(

Hoppas det är ett guldägg ♡
  • moderlig

någon som haft problem med fsh-värdet och kan förklara innebörd m.m? har nyss börjat spraya då jag får veta att det värdet inte var bra.. Men hon menar att de som tahit och skickat provet kan ha gjort fel..?! Förvirrad :(

• moderlig

okej! Nä eftersom jag börjat spraya o vill ju inte vänta en månad till nu.. Men har pratat mwr med dom o tyfligen så va provet nerfryst över jul så allt tydet på att det inte stämmer(hade 18....)

• moderlig

Jag har sprayat 17 dagar och haft en blödning på ca sju dagar. Den slutade men sen har jag fått spottings (lite rosa/rött nu brunt) och igår när jag duschade så luktade det precis som avslag(blodet som kommer efter förlossning). De på kliniken tror sköra slemhinnor. Någon med erfarenhet? Blir lite nervig.. Börjar med spruta i dagarna här.

• moderlig

Hoppas någon ser denna fråga och kan ha nån aning; Har använt lutinus vaginaltabletter 5 dar och haft vitt gegg-inget konstigt- men så imorse var trosan HELT genomblöt :0 luktar inget..nån som vet vad de kan va? Mskan på kliniken hade ingen aning o verka inte bry sig om att fråga vidare heller...

• moderlig
    Thesse86 skrev 2014-02-14 10:05:11 följande:
    De ringde i går eftermiddag och det blir äggplock på måndag morgon!!! Så bara en till spruta idag och så ägglossningssprutan imorgon!!! Så exalterad jag tror jag nästan svimmar:) Har bokat rum på Scandic Plaza eftersom att vi ska vara där 7:45 på måndag, annars skulle vi typ behöva åka just före 3 från Luleå och det känns lite galet och jobbigt. Tur man är student och får 600:- rabatt på alla Scandic, i bland lönar det sig faktiskt att vara student, det är inte ofta men plötsligt händer det :) Är det någon som träffat Dr. Sofia? Det är hon som ska ta ut äggen :)

Sofia är supertrevlig!! Lycka till!
Svar på tråden IVF Umeå