• Mars

IVF Umeå

Ibland tycker jag att man blir ganska dåligt bemött på kliniken. Särskilt någon kvinna som heter Åsa tror jag. Däremot är det en jättetrevligt och söt tjej som heter Kristina eller Katarina, henne blir man vänligt bemött. Synd att det är många som verkar ha slutat där, t ex Gadha hon var jättebra. Väldigt kunnig och trevlig. Hur har bi blivit bemötta?

• Mars

Vad roligt! Jag håller tummarna att den vill fästa in sig ordentligt!

• Mars

Moderligt det kommer går bra ska du se. Det jag tycker är det jobbigaste är allt smugglandet för vi har inte berättat för någon om att vi är inne i IVF svängen. Känns som att omgivningen inte riktigt förstår. Alla sprutor m.m är inte jobbigt att ta, då man är fast besluten att man vill ha barn. Visst det är inte det roligaste men inte det jobbigaste tycket jag. Äggplocket gör lite ont, men man får morfin och tabletter och det tar väl hand om en. Ett tips är att ha med spypåsar. Det allra alra jobbigast är ändå ruvartiden. Att gå och vara ovisst, det tär på en. Lycka till och jag håller tummarna att er behandling kommer gå bra!!

• Mars

Supernova: Du ska se att ett eller de båda vill fästa! Fick ni några till frysen? Vad är fragmentering förresten?

• Mars

Supernova: Skulle läkarna inte tro att äggen skulle leda till något, skulle ni inte fått tillbaka dem. Så jag tror absolut att det kan leda till något. Grattis till ruvningen! När har du TD? Moderligt: Jag har gjort äggplock 2 ggr och då har jag varit hemma tre dagar efteråt. Köp gärna en värmedyna, det är jätteskönt att ha runt magen när man känner sig svullen och öm. Kvinna32: 30 ägg! Det var inte d

• Mars

ådligt. Vad bra. Önskar jag också kunde få ut lika många ägg. Har du kört den långa eller korta metoden då?

• Mars

Vad roligt att höra positiva besked i tråden. Grattis Stargazers och Supernova99!! En liten fråga, körde ni Progreston mic eller Lutinus? Kliniken sa att jag fick bestämma vad jag ville ha. God jul alla och hoppas 2014 blir det år det föds massa bebisar! =)

• Mars

Är crinone gel mycket bättre att ta? Undra varför jag inte fick den förfrågan. Har nu hämtat ut Lutinus. Hoppas det vill fästa den här gången.

Svar på tråden IVF Umeå