• Pommac

IVF Umeå

Hej! Jag har en fråga till er som gör privat ivf i umeå. Vet ni om de har någon BMI gräns? Jag fick veta att alla mina värden ser bra ut idag och vi planerar ett ivf. Dock har jag några extra kilon att dras med. Tacksam för svar! 

• Pommac
    Thildra skrev 2014-03-10 21:25:46 följande:
    Då är vi två...som har några extra kilon och gör privata IVF-behandlingar... :-P De nämnde då inget för oss om att det skulle vara ett hinder.

Okej! Tack för ditt svar. :) har ni börjat er behandling?
  • Pommac
    Thildra skrev 2014-03-11 17:12:01 följande:

Jo, vi gjorde vår första i januari,.Men det misslyckades, så nu väntar jag på att få göra en FET(fryst embryo transfer) så fort bara jag får min mens tillbaka.
    Okej. Vad trist. Men spänningen fortsätter. 
  • Pommac

Hej! Jag har några frågor till er som gör privat ivf i Umeå. Hoppas ni vill svara.

1. Hur lång tid tog det efter att ni kontaktat dem tills att ni fick starta ert första försök?

2. Köpte ni tre pack med försök på en gång eller hur gör man? Måste man betala för tre fast man tex skulle lyckas på första eller andra försöket?

3. Vet ni om de har semesterstängt?

Vi ska ringa dit i morgon men jag är väldigt ivrig. Vi har gjort en utredning i Västernorrland.

• Pommac

Tack så mycket för era svar! Jag har en fråga till! Jag väger för mycket för att få göra gratisförsök via landstinget men jag är såklart på väg ner i vikt. Men jag undrar: kan man kosta på ett försök och misslyckas det kan man då göra gratisförsöket senare?

• Pommac
    jaj13 skrev 2014-03-17 08:02:19 följande:
    Jag kan bara tala för vår erfarenhet och vi fick intyga om att vi inte genomgått något ivf tidigare. Om vi gjort det hade våra gratisförsök varit förbrukade. Konstigt tycker jag, men regler är ju regler. Det är Norrbottens län. Sen vet jag inte hur dom kollar upp huruvida man gjort det eller inte så som någon påpekat tidigare, men det är inget som skulle kännas okej med mig:)

Okej. Tack för svaret. Vi får fråga helt enkelt.
  • Pommac

Nu har jag fler frågor! Min man ringde kliniken idag och fick som svar att de inte verkade vilja hjälpa oss då jag har bmi på högre än 30. Mitt ligger på ca 34 just nu. Jag är ju på väg ner i vikt men så vi tänkte att vi kanske kunde bekosta det själva i stället och få hjälp snabbare. Men det var minst 3-6 månaders kö! Hur är det möjligt? Finns det flera ivf kliniker i Umeå? I vårt fall är det troligen mannens spermier som är för trötta.

• Pommac
    jennyz skrev 2014-03-18 12:55:33 följande:
    I vårt fall, då landstingsfinansierat, så tog det drygt tre månader efter utredningen var klar... Har ni gjort någon utredning så ni vet varför det inte funkar naturligt? Det kanske är något som kan lösas utan IVF?

Ja precis. Inget fel har hittats på mig men min man har slöa/trötta spermier. Så det är väl inget man kan göra något åt.
  • Pommac

Fråga till alla er som gör privat: är det någon av er som har ett BMI över 30? Hur hårda är de? Man tycker ju att de inte borde vara så hårda på det om man bekostar det själv?

• Pommac
    Thildra skrev 2014-04-23 22:51:09 följande:
    De har inte sagt nåt om BMI till oss eller nånsin kommenterat vikten. Men vet inte om det hjälper dig, för jag ligger mellan 25 och 30. :-/

Fick ni inte fylla i vikten då på blanketten i början? Vi skickade in en blankett för ca 1 månad sedan där man fick fylla i lite info om sig själv.
Svar på tråden IVF Umeå