IVF Umeå
Hej! Jag har en fråga till er som gör privat ivf i umeå. Vet ni om de har någon BMI gräns? Jag fick veta att alla mina värden ser bra ut idag och vi planerar ett ivf. Dock har jag några extra kilon att dras med. Tacksam för svar!
Hej! Jag har en fråga till er som gör privat ivf i umeå. Vet ni om de har någon BMI gräns? Jag fick veta att alla mina värden ser bra ut idag och vi planerar ett ivf. Dock har jag några extra kilon att dras med. Tacksam för svar!
Hej! Jag har några frågor till er som gör privat ivf i Umeå. Hoppas ni vill svara.
1. Hur lång tid tog det efter att ni kontaktat dem tills att ni fick starta ert första försök?
2. Köpte ni tre pack med försök på en gång eller hur gör man? Måste man betala för tre fast man tex skulle lyckas på första eller andra försöket?
3. Vet ni om de har semesterstängt?
Vi ska ringa dit i morgon men jag är väldigt ivrig. Vi har gjort en utredning i Västernorrland.
Tack så mycket för era svar! Jag har en fråga till! Jag väger för mycket för att få göra gratisförsök via landstinget men jag är såklart på väg ner i vikt. Men jag undrar: kan man kosta på ett försök och misslyckas det kan man då göra gratisförsöket senare?
Nu har jag fler frågor! Min man ringde kliniken idag och fick som svar att de inte verkade vilja hjälpa oss då jag har bmi på högre än 30. Mitt ligger på ca 34 just nu. Jag är ju på väg ner i vikt men så vi tänkte att vi kanske kunde bekosta det själva i stället och få hjälp snabbare. Men det var minst 3-6 månaders kö! Hur är det möjligt? Finns det flera ivf kliniker i Umeå? I vårt fall är det troligen mannens spermier som är för trötta.
Fråga till alla er som gör privat: är det någon av er som har ett BMI över 30? Hur hårda är de? Man tycker ju att de inte borde vara så hårda på det om man bekostar det själv?