• Chreool

IVF Umeå

Hej :) hoppar in här då detta verkar vara enda tråden för Umeå som är aktiv.

Jag har nyss, eller ja, kanske snart en månad sen fått brevet från Umeå att vår remiss är hos dem och vi kmr bli kallade inom 3 månader. Då undrar jag, hur länge tog det för er innan ni fick komma? Och hur ser händelseförloppet ut? Bor väldigt långt från Umeå och då tänkte jag hur dem lägger upp allt?

• Chreool

Tack för era svar! Ja, ni förstår ju att man går i många tankar nu när det är som på gång. Och egentligen är man ju heeelt ovetandes om vad som kmr. Alltså man läser ju alla broschyrer osv men de känns som ändå bättre att få höra från er som faktiskt varit där :) hur har det gått för er då, fixa ni första försöket? Är det vanligt att man gör det? Man är ju så himla orolig att de ska strula och ja, ni vet nog precis vad jag menar då ni stått här i startgroparna själva. Jo & en sak till, när man bor långt borta, blir d mycket fram och tillbaka åkning eller går de smidigt på några besök (dvs, ett försök) ? :)

• Chreool

Ja, jag är ju rätt införstådd med att de kan ta många försök. För nog har man ju googlat en hel del! Men man tänker ju och hoppas att de ska gå lätt, man är ju redan nog frustrerad som de är att man måste genomgå en behandling medan många andra bara blir gravida. Är inte bitter men ni förstår garanterat! :) är så sjukt nervös över allting, orolig och allt man kan tänkas va samtidigt. Är verkligen Guldvärt med er som kan lugna lite :)

Och tack för reseinfon oxå! Det med hotellnatt verkade helt klart smart :) är så jäkla nervös varenda dag nu för att hämta posten.. :) man hoppas ju hela tiden att man nångång ska få sätta igång.

Går det bra för er? Har ni kommit långt i era behandlingar? :)

• Chreool
    dumdummast skrev 2014-10-13 16:56:00 följande:

Santa86:Tack så mycket. Gick bra idag men kommer nog kännas nervös att ta sprutan första gången.

Håller tummarna :)

Kul att se att ni precis dragit igång, då kanske man kan följa någon här som kommit igång ganska samtidigt :) vi har tid vecka 48 för första besöket & behöver jag ens nämna hur nervös jag är? Lycka till! :)
  • Chreool
    dumdummast skrev 2014-10-16 22:57:42 följande:
    Vi skulle egentligen fått tid i november någon gång men eftersom vi bor i stan så sa vi att vi kunde komma närsom. Så fick dom en avbokning så vi fick komma lite tidigare :).

Ja det ka jag tänka mig. Kvällen innan var jag riktigt nervös visste inte riktigt vars jag skulle ta vägen kunde inte sitta still eller nå.

Men vi fick träffa världens underbaraste läkare där. Så det gick bara bra.

Vi ligger ganska lika då. Vad roligt. Känns som att dom flesta redan har hunnit vara i denna sväng ett tag :).

Lycka till ni med
    Okej, så hade ni inte fått någon avbokning så hade vi varit ännu tätare :) vi fick också en tidigare tid egentligen men då vi bor väldigt långt borta så passade en senare tid bättre. Känns ju sådär men men, man får ju en tid i alla fall. Är ju alltid något :)

Nu får vi hoppas att allt rullar på fint för oss :)

Gozzan: tråkigt att höra :( kämpa på!
  • Chreool
    Chreool skrev 2015-03-27 08:57:28 följande:

Tar ca 3 månader innan man får en tid. Sedan har dem ju sommaruppehåll också

Kan ju såklart gå fortare men som längst 3 månader
  • Chreool

Hej tänkte kolla hur sommarn har gått för er som är mitt i behandling? redo att köra igång nu då kliniken öppnar? 
    tänkte samtidigt kolla om ngn av er haft problem med cystor i samband med detta? jag har nämligen ngn envis och störig cysta som verkar vara anledningen till att jag inte får nog stora äggblåsor. väldigt jobbigt då jag nu fått börja om fleraflera gånger med sprutorna samt nässpray just pga cystorna.. 
    önskar att man iaf kom så pass långt att man fick åka på äggplock men det verkar vara helt omöjligt :( 

Svar på tråden IVF Umeå