• hållertummarna

IVF Umeå

hej! jag hoppar in här med en lite akut fråga som jag hoppas att nån av er kan svara på. Jag och min man var på vårat första besök på ivf-kliniken för lite mer än en vecka sen och läkaren sa att jag skulle börja med provera för att få igång mensen och när den kommit igång så skulle vi börja med gonal-f på dag 2 eller tre. nu har jag ätit provera i 7 dagar och mensen kom idag. altså minst tre dagar för tidigt och det går inte att få tag på kliniken idag eller i helgen. så vet nån av er om jag ska sluta med proveran och börja med sprutan om två dagar ändå? sjukt frustrerande att inte få tag på läkaren när det blir så här :/ Btw, GRATTIS till alla er som har plussat :)

• hållertummarna

Hej alla! Stort grattis till er som plussat! Och ni andra, kämpa på! Nu har jag äntligen plussat efter 4 års väntan. Vi gjorde icsi fredag den 13, trodde så klart att det skulle gå åt h-vete pga datumet men det var tydligen en turdag ist :) detta är vårat första ivf försök. en sak som är sjukt frustrerande dock är att kliniken har sommarstängt så vi kan inte komma in på vul i v 7 :( vet nån av er om man kan övertala kvinnokliniken att man kan komma dit och göra det ist?

• hållertummarna

vill bara ge er lite hopp. vi satte in en blastocyst den 18/6 ( den enda som överlevde av 14 st ) och nu ligger jag här hemma med en sparkande liten bebis i magen i vecka 18. det var vårt första ivf försök och vi har försökt själva i 4 år. det känns helt overkligt, svårt att förstå att det är våran tur nu. Jag håller tummarna för er alla och hoppas att det ska gå lika bra för er :) har ni några frågor så hojta till bara.

• hållertummarna
    Gozzan skrev 2014-10-01 15:46:18 följande:

Kan meddela att idag har jag äntligen fått mitt plus :D är dock fortfarande orolig då jag har lite blödningar men förhoppningsvis så går det nu vägen :)

stort grattis! :) jag hade också blödningar, först var det blodblandade flytningar sen kunde det komma mer eller mindre blod vissa dagar. orolig nanting var jag så jag for till kk några ggr och från v 6 kunde dom se ett litet hjärta slå :) när jag var i vecka 13 så försvann flytningarna helt plötsligt en dag för att nån timma efter jag upptäckt det komma en störtflod med blod ist! jag var helt hundra på att det skulle va kört men när jag kom fram till kk så hade det slutat och dom kunde konstatera att en liten,liten bit av moderkakan hade lossnat men bebisen var helt perfekt och sprattlade och gjorde kullerbyttor :) efter det har jag varit helt blödningsfri vilket är jätteskönt. dom första blödningarna kunde dom inte se vart dom kom ifrån, dom bara fanns där. så blödningar behöver inte vara farliga, blir du orolig så kolla upp dom så blir du lugnare. ett tips. ring inte till mottagningen
  • hållertummarna
    hållertummarna skrev 2014-10-03 11:08:02 följande:

stort grattis! :) jag hade också blödningar, först var det blodblandade flytningar sen kunde det komma mer eller mindre blod vissa dagar. orolig nanting var jag så jag for till kk några ggr och från v 6 kunde dom se ett litet hjärta slå :) när jag var i vecka 13 så försvann flytningarna helt plötsligt en dag för att nån timma efter jag upptäckt det komma en störtflod med blod ist! jag var helt hundra på att det skulle va kört men när jag kom fram till kk så hade det slutat och dom kunde konstatera att en liten,liten bit av moderkakan hade lossnat men bebisen var helt perfekt och sprattlade och gjorde kullerbyttor :) efter det har jag varit helt blödningsfri vilket är jätteskönt. dom första blödningarna kunde dom inte se vart dom kom ifrån, dom bara fanns där. så blödningar behöver inte vara farliga, blir du orolig så kolla upp dom så blir du lugnare. ett tips. ring inte till mottagningen

oops, råkade trycka skicka för tidigt :p. men ring inte till mottagningen då säger dom bara att man ska vänta och se i en månad typ, åk dit med gråten i ögonen och be om akuttid. det funkar alltid :)
  • hållertummarna

hej. vi körde korta protokollet och fick börja med sprutorna på mensens tredje dag, två veckor senare gjorde vi äp så det kan gå fort mao ????. på första besöket diskuterar man vilken metod ni ska göra och ni kan ställa frågor, om jag inte minns fel så gjorde han ett vul men jag minns int varför :p.

på besöket hos barnmorskan så visar hon hur medecinerna ska tas och du får lite brochyrer. sen är det bara att tuta å köra :) lycka till! ??

dumdummast skrev 2014-10-06 15:01:49 följande:

Hej!

Nu äntligen har vi fått tid för första samtalet, känns lite overkligt. Tiden är redan på freda, dom hade fått en avbokning så nervös som tusan. Men vi fick en tid för barnmorske informationen på måndag.

Så min fundering är vad händer på första mötet?!

• hållertummarna

mina smilisar blir tydligen frågetecken. haha!

hållertummarna skrev 2014-10-07 17:38:44 följande:

hej. vi körde korta protokollet och fick börja med sprutorna på mensens tredje dag, två veckor senare gjorde vi äp så det kan gå fort mao ????. på första besöket diskuterar man vilken metod ni ska göra och ni kan ställa frågor, om jag inte minns fel så gjorde han ett vul men jag minns int varför :p.

på besöket hos barnmorskan så visar hon hur medecinerna ska tas och du får lite brochyrer. sen är det bara att tuta å köra :) lycka till! ??

Svar på tråden IVF Umeå