• Längta

IVF Umeå

Det är verkligen jätte roligt och läsa om er alla. Jag ska få göra ivf i Umeå också. Ska ha samtal me min läkare i jan och sen gick de tydligen ganska fort. Så i mars blire resa en liten bit uppöver. :) Jag har läst och kollat massvis med filmer om ivfbehandling. Och har blandade känslor. Jag ser verkligen fran emot det men är samtidigt sjukt nervös. Men då jag hittar sånna här forum känns allt bättre då man vet att många andra är i samma situation och man kan finna tröst och hopp i allas berättelser. Jag hoppas verkligen det går vägen för alla.

• Längta

Hej.jag hoppar in i den här tråden. Ska till Umeå v 10. Jag håller på med nässpray nu och är så förväntansfull. Kul och läsa och kanske få lite tips och råd från andra i samma sits. Allt har gått så fort för mig så jag kan ite riktigt förstå att de e så snart allt sker.

• Längta

Micro: vad härligt. E de första försöket eller? jagska börja med sprutor den 20de och vul 24de och 27de och blodprov där någonting också. skulle ju fått mensen ungefär en vecka efter jag började med sprayen också men den har inte kommit än. :/ och började med sprayen den 4de.

• Längta

Micro: vad härligt att allt verkar fint inför Umeå. Var bor du eftersom du hamna i Umeå? Jo de e första gagn för mig också. Har du mått bra under sprayen då?

• Längta

Var till min läkare igår och då mensen inte kom förrän dagen innan ja skulle börja med sprutorna så fick ja skjuta upp allt en vecka. Alltså spray en vecka till och sen börja med sprutorna den 27de och det blir Umeå i v11. Hade hoppats på att få börja med sprutorna den 20de då ja hört att många börjat må bättre då. Mår väldigt dåligt på sprayen.

• Längta
    Micro skrev 2014-02-23 21:14:11 följande:
    Längta, Santa: vill inte vara negativ men jag blev oxå såååå trött av sprayen o huvudvärk, har tyvärr inte mått bättre nu när jag tar sprutor, fortfarande extremt trött å nedstämd, blir yr av efter sprutorna oxå, nog inte så kul att leva med just nu;)

Smällar man får ta om man mår dåligt jag bara hoppas det är värt det när de kommer till äggplock och återföring. :)
  • Längta
    Micro skrev 2014-02-27 15:00:09 följande:
    Allt avbryts, kanske inget mer försök. Tror jag bryter ihop!!! Sabotörer bortrest oxå.

• Längta

Ja var på vul idag och hade svarar för bra på 150 på gonal-f. Hade typ 10-12 äggblåsor på vardera sida ist för 6-8 som de ska va. Men fick fara och ta blodprov som ska skickas till Umeå och dom ringde idag och skulle ringa imorgon efter dom fått svaren. Och så skulle vi bestämma. Men tisdag plock ev. Fanns tre alternativ. Fortsätta som planerat om de gick, annars avbryta allt och börja om eller frysa alla efter befruktning och sen vänta in mens och sätta i. Om ja förstog de rätt.

• Längta
    jennyz skrev 2014-03-06 17:09:13 följande:
    Längta: varför skulle det inte funka att fortsätta behandlingen?

Ja vet inte.. Men e de inte så att de kan bli för mkt äggblåsor så man blir överstimulerad?? Herregud har såå dålig koll. Väntar nervöst på Samtal från Umeå imorrn och får höra.
  • Längta
    jennyz skrev 2014-03-06 21:02:37 följande:
    Jo det kan bli så, men om man inte blir alldeles för överstimulerad brukar det oftast bli återföring ändå, men om de sagt att det kanske inte blir det så...de vet ju bäst... Jag hade 22 ägg första IVF som vi gjorde, men var inte överstimulerad, hoppas det går bra för er!! Jag har läst i vissa forum att det kan vara lättare att bli gravid om man är lite överstimulerad...

Åh tack underbara du. Nu känns desto. Ja har massa hopp inför samtalet från dom imorrn. :):) Ja behövde verkligen höra det där. Nu kan ja nog sova ganska gott ikväll :)
Svar på tråden IVF Umeå