IVF Umeå
Väntar å väntar att de ska ringa och berätta om befruktning har skett....
Gjorde äggplock i går och fick 8 ägg...
Väntar å väntar att de ska ringa och berätta om befruktning har skett....
Gjorde äggplock i går och fick 8 ägg...
Åååå spännande, de ringde just.. 3ägg av de 8 de plockade ser jättefina ut och blev befruktade, fick även tid för insättning i morgon freda kl 13:00.. Oj.. Jisses..
Tyvärr blev det inget ägg tillbakas, utan en ny behandling i oktober... ????
Detta är vår första ivf, vi körde långa protokollet med spray och menopur 450, fick 8 blåsor ca 23mm stora och fick 8st ägg, tre befruktades och såg fina första dygnet, sen andra dygnet så hade de delat sig lite för fort, var redan 8 celler och såg lite grumliga ut, så läkaren valde att avvakta ett dygn till, för grumligheten kunde ge med sig men idag var de alldeles för grumliga, så de bedömde att inget av äggen skulle fästa och bli en bäbis. Varför det blev så, hade de ingen aning om, jag är dock 42år så kvalitén kanske inte är den bästa på mina ägg.
Men vi har bestämt att göra ett till försök så fort det är möjligt, och hoppas på bättre resultat.
Vi ska mest troligt köra det långa protokollet igen och dr S skulle diskutera med sin kollega om vi skulle ha någon annan medicin, får se vad de säger, har ett möte inbokat 1/10, jag tror jag även ska gå på akupunktur samtidigt med nästa behandling.. Just nu känns det lite tungt, har även fortfarande ont och är svullen efter äggplocket i onsdags. Skulle bara vilja dra täcket över huvudet å bara försvinna en stund å slippa alla måsten.
Håller tummarna för dej Pommac1 för imorgon!!
Ska boka in akupunktur redan nu, tack Jennyz, vart gick du någonstans?
Jag håller alla tummar å tår för dig Pommac1
Så är man starkare än man tror när det gäller..
Stor kram !!
Åååå underbart Pommac1, sov gott nu å hoppas på resultat !
UNDERBART!!!!!!
Är så glad för din/er skull <3
Ta nu en dag i taget och gläd dig åt detta så får framtiden utvisa vad som händer å sker..
Det behövs bara ett guldägg <3
Har du/ni barn sen innan?