• Bolih84

IVF Umeå

Vi ska göra FET vilken dag dom helst, så fort äl-Stickan visar utslag. Har dom öppet på helger kom jag på? ????

• Bolih84

Fick gladgubbe på äl-stickan idag = FET söndag = STÄNGT! ???? Nya tag nästa månad.... Fan jag som var laddad till tusen...

• Bolih84
    Dipsy skrev 2015-04-21 17:48:50 följande:

Hallå allesammans är det här ni samlas alla ni som är från norr?

vi var ett stort gäng som följdes åt för några år sedan och nu har tankarna kommit tillbax att damma av alla sprutor och hoppa på tåget igen?

ni som har koll...vilka läkare är kvar i Umeå?, några nyheter som man bör ha koll på?, hur ser väntetiderna ut?

Berätta berätta berätta allt som man bör veta :)

Hallå ja jag var med i någon grupp för flera år sen ( har en son född -12)

Inga väntetider för FET vad jag kan förstå. Mailade om syskonförsök, och dagarna efter var allt igång ????
  • Bolih84
    Dipsy skrev 2015-04-22 19:18:52 följande:

Mailade kliniken idag och blev förvånad när de ringde upp några timmar senare? här var de snabba bud...det var oväntat...sköterskan jag pratade med skulle skicka remiss så jag skulle få gå lämna massa prover för att se hur våra chanser ser ut för fortsatt behandling...shit läskigt ju...

Ja dom är verkligen snabba med svar! Samma här när jag mailade. Ringde upp direkt. Och när jag berättade att jag hade mens för någon dag sen vart det brått ???? fick en akuttid dagen efter på gyn för VUL. Det var på skärtorsdagen. Sen visade det sej att jag skulle göra FET på en söndag.

Så det sket sej.

Fick mens idag. Så nu blir det ÄL-stickor snart. Vi har 6 ägg i frysen.

Liiite skönt att slippa sprutorna och sprayen och hela baletten måste jag erkänna.... ????

Hoppas bara dom fixar upptiningen...
  • Bolih84

Här blev det inget FET den här månaden då äl-stickorna inte visat omslag än... dag 21 idag.

• Bolih84
    Dipsy skrev 2015-05-14 08:59:21 följande:

Bolih84: o nej vad tråkigt :(

här händer  inte så mycket...väntar på mens så prover kan tas..

Ja tråkigt minst sagt. Tog ett äl-test igår iaf, fast vi skulle avblåsa försöket. Och mycket riktigt så dök gladagubben upp! Så mensen är mest troligt sen nån dag denhär månaden. Typiskt nog.
  • Bolih84

Väntar på menstart här, men eftersom äl var 4 dgr sen så lär mensen och så vara, kanske. Hoppas vi hinner upp på ett FET innan sommrstängningen :/

• Bolih84

[quote=75360021][quote-nick]jennyz skrev 2015-05-28 16:33:39 följande:[/quote-nick]

Bohli84: de värderar varje par individuellt, och varje försök, vi fick två tillbaka alla utom första försöket, de tyckte nog att vi hade försökt så länge, och de ville nyttja mannens spermier optimalt, (tesa), jag frågade och det var ok, de frågade vid syskonförsöken också, men då valde vi att ta ett varje gång... Vid första försöket har jag svårt att se att de vill återföra två, de vill först se hur kroppen reagerar på behandlingarna...i vårt fall betalade vi ju alla utom första försöket också så det kanske styrde lite...

[/

Vi fick tillbax två första ggn på vinst och förlust efter en miss med medicineringen. Sen fick vi tillbax en, det blev vår son. Och nu dax för FET

Svar på tråden IVF Umeå