• Dipsy

IVF Umeå

Hallå allesammans är det här ni samlas alla ni som är från norr?

vi var ett stort gäng som följdes åt för några år sedan och nu har tankarna kommit tillbax att damma av alla sprutor och hoppa på tåget igen?

ni som har koll...vilka läkare är kvar i Umeå?, några nyheter som man bör ha koll på?, hur ser väntetiderna ut?

Berätta berätta berätta allt som man bör veta :)

• Dipsy

Okej jo det är ju lite lätt ångest fullt att hoppa på tåget igen..mycket känslor som kommer upp till ytan...vågar man igen är frågan??

vilka läkare finns det att välja på??

då var det nils solensten och tell hette han...finns de kvar? och några nya?

• Dipsy

Mailade kliniken idag och blev förvånad när de ringde upp några timmar senare? här var de snabba bud...det var oväntat...sköterskan jag pratade med skulle skicka remiss så jag skulle få gå lämna massa prover för att se hur våra chanser ser ut för fortsatt behandling...shit läskigt ju...

• Dipsy

Mailade kliniken idag och blev förvånad när de ringde upp några timmar senare? här var de snabba bud...det var oväntat...sköterskan jag pratade med skulle skicka remiss så jag skulle få gå lämna massa prover för att se hur våra chanser ser ut för fortsatt behandling...shit läskigt ju...

• Dipsy

Undrar om provet som du fick lämna har att göra med hur aktiva dina äggstockar är?

Jag skulle få lämna ett sånt prov för att kunna ta ställning hur våra chanser att lyckas ser ut...

Om det visar sig vara goda chanser så kör vi nog i gång till hösten...

Åren går och bara det är en stress i sig...får man fråga hur gamla alla är härinne??

• Dipsy

vem är då jag??

vill inte ens tänka på hur många ivf vi gått igenom...men om jag räknar lite fort så bör det vara  så 7 stycken fulla behandlingar och ett fet... (jag har säkert förträngt nån behandling)...

2 gånger har ivf lyckats ( en dotter på naturlig väg)..

Drömmen om en stor familj var svårare än jag någonsin kunde ana...

idag kom remisserna på blodprover som jag ska ta för att se hur våra chanser ser ut...de ska tas på dag 2-5...Undrar om det spelar roll vilken dag man tar de?

vet inte om vi är unika eller smått tokiga som hoppar på tåget igen efter lyckade ivf??

• Dipsy

Jag har precis fyllt 35 och det är väl heller inte last gammalt i sammanhanget men jag känner den biologiska klockan flåsa mig i nacken...

Ska börja med att ta proverna för att sen se hur våra chanser ser ut...

Ja och det har ju blivit hutdyrt sen sist också..säkert påslag med nästan 20.000 vill jag minnas..det är verkligen en klassfråga att skaffa barn om det inte vill sig på naturlig väg dvs...

Hur gör ni med omgivningen? vet alla om det eller är ni mer diskreta?

Jag funderar när och om man ska berätta åt barnen hur det blivit till eller är det onödig information för barn att veta tro?? hur har ni andra tänkt kring detta?

• Dipsy

VI har testat både Falun och Umeå...skulle aldrig någonsin återvända till Falun...var en hemsk upplevelse då jag fick göra äggplocket utan smärtlindring....då jag är allergisk mot viss pencilin..?? var ingen som helst sekretess då vi var på fyrsal och alla skynken var öppna och jag låg mitt emot en karl som var i sjukhuskläder (alltså kunde jag räkna ut att han hade fått "pocka ut spermier" ) ja hemsk var upplevelsen...

så Umeå kan jag rekommendera...har egentligen inget negativt att säga där...

Ingrid : vad är det du hört om Umeå som är negativt?? *nyfiken*

• Dipsy

Bolih84: o nej vad tråkigt :(

här händer  inte så mycket...väntar på mens så prover kan tas..

• Dipsy

hej hopp...är inne här och läser i bland...

vi har precis fått tillbax två embryon i går...

håller tummar och tår att det ska lyckas nu :)

Svar på tråden IVF Umeå