• 1986a

IVF Umeå

Vi kontaktade ivf-kliniken i november 2015. Jag fick lämna blodprov bara efter någon vecka. Min sambo fick vänta till januari på att lämna spermaprov. Det visade sig att han hade få spermier så han blev tvungen att lämna ett till prov nästan 2 månader senare. Det var väldigt mycket jobbig väntan. Inte förrän i juni fick vi åka till skeå för vårt första besök. Vi fick en remiss till ivf men det blev sommarstängt så vi var tvungen att vänta i flera månader till. Efter sommaren var det 3 månader kötid. I början av oktober fick vi träffa någon på ivf-kliniken i umeå för första gången och i början på november började behandlingen. Så från att vi kontaktade ivf tog det 1 år innan vi gick starta. Bättre sent än aldrig men sjukt jobbig väntan.

• 1986a

Det har gått 15 dagar efter äggplock. Jag var tvungen att åka in till akuten i söndags pga smärtor i magen och uppsvullen. Jag blev inlagd för observation och fick åka hem på måndagen. Jag har förstorade äggstockar och vätska i buken, ont som tusan! Men det positiva är att läkaren sa att om jag hade kissat på en sticka hemma så hade det visat ett plus ????

Har fortfarande jätteont i magen, kan inte vända mig i sängen utan att skrika till ???? ska in på en ny koll idag.

Hur går det för er?

• 1986a
    Ivf-ulrika skrev 2016-11-23 09:38:46 följande:

någon som har koll på vad alla mediciner man ska äta kostar?

Jag fick ingen medicin att äta. Men sprutorna och vaginaltabletterna gick direkt upp i maxbelopp, 2200 kr. Resten får man gratis.
Svar på tråden IVF Umeå