IVF Umeå
Hej! vi har försökt få barn i en evighet (slutade med p-piller för 12 år sen). Har gjort några IVF-försökt tidigare, senast 2012. Blev gravid en gång men fick tidigt missfall två dagar före första VUL. Tog en paus från allt men har köpt ett tre-pack och ska ge detta ett sista försök innan jag är alltför gammal. Har dessutom provat akupunktur från i våras. Hade för högt TSH-värde i våras men i aug hade jag fått ner värdet under 2,5 och fick okej att börja behandlingen. Började i okt och tjatade till mig ett till test som då visade på 0,07, alldelens för lågt alltså. Fick sänkt dos av Levaxin lagom till sprutstart. Hade återföring den 21/11 av två fina ägg. Tog ett nytt TSH-prov i torsdags som nu visade på 4,9!! Har fått öka dosen Levaxin igen. Kan medicinerna ha påverkat värdet?
Har haft bruna flytningar från i onsdags som nu övergått till blod. Har TD 9/12 men tjuvtestade i lördags när jag började blöda lite mer. Ett svagt streck syntes på stickan. Tog ett nytt test imorse, lite starkare streck tyckte både jag och min man!
Läkaren sa i och för sig att man kan få en blödning när man sätter in två ägg fastän det ena kan ha fastnat men jag törs knappt tro på detta. Tycker dock att strecket borde ha blivit svagare idag om det är pga missfall jag blöder. Det kommer inte som vid mens men ändå ganska mycket tycker jag. Det mesta kommer ut med Lutinus-kladdet men det är ändå väldigt mycket blod för att det ska kännas bra.
Oj, vad långt detta blev, hoppas ni orkar läsa allt. Vet att ni inte kan ge min några svar men det är skönt att ventilera sina känslor lite.