• joga

IVF Umeå

vi har precis gjort vår första IVF i umeå. vi fick ut 19 ägg varav 11 blev befruktade och 5 stycken till frysen. Är idag på ruvdag 6 och ska försöka hålla mig att testa till lördag morgon iaf, så jag och sambon kan kolla tillsammans, vill inte åka på jobbet antingen med den bästa nyheten inom mig på 3 år, eller åka på jobbet med en fet ångestklump i magen och bara vilja grina. så hoppas kunna hålla mig till lördag. 
    Jag har dock dåligt med symptom tycker jag, visst jag är trött (ligger redan i sängen för kvällen sen en stund sen) men jag är upp 05:30 på morgonen, har ömma bröst men det har jag haft sedan sprutorna, mår illa ibland men inte märkvärdigt, kan lika gärna vara inbillning, får kraftig mensvärk i ca 15 sek ett par gånger om dagen och haft så sedan ET eller någon dag efter... dock en märklig grej som jag upplevt senaste dagarna är en känsla av astma, alltså inte alls mycke utan bara en sån där känsla av att ha tungt att andas fastän jag sitter still, känns som att det kittlas i halsen eller att jag just svalt en mentol tablett som "kyler" . väser också när jag andas ut hårt. 

men ni vet ju hur det är, man letar efter varje liten känsla i kroppen som kan vara ett litet tecken....

• joga

när jag fick min mens efter vårt misslyckade IVF försök så hade jag sjuk mensvärk (brukar inte ha det) samt väldigt kraftig blödning (som jag inte heller brukar ha)

nu är vi på rd 2 med en blastocyst! 

är det någon som vet hur snart man får försöka igen om FET misslyckas? Dvs att göra en ny FET. Jag är lite orolig att dom ska hinna stänga inför sommaren.. vi har testdag 9/5 (rd 21). Jag har fått köra på stimulerad cykel. 

• joga
    PetiteCherie skrev 2017-04-21 17:29:50 följande:
    tack för svar! precis så har det varit för mig. sjuk mensvärk och riklig blödning flera dagar.

lycka till med ruvningen! kan tyvärr inte svara på om det när man får göra ny fet när man misslyckats. håller tummarna att du ej behöver göra om det!!!
    Jag mailade kliniken igår och fick svar idag att vi borde hinna med en frysåterföring till innan sommaren OM det inte går vägen denna gång. Tydligen har de bara stängt mellan v28-31. Jag trodde det var minst 2 månader. 

Man vill ju såklart lyckas denna gång , men det känns samtidigt lite lugnande att man hinner med en gång till om det inte gör det. Stressen blir så påtaglig om man vet att man måste vänta flera månader.. igen..
Svar på tråden IVF Umeå