• Virrvarr

IVF Umeå

Jag hoppar in i den här tråden, har inte varit aktiv i forum förut. Vi går hos ivf-kliniken i Umeå och ska göra går fjärde frysåterföeing nästa vecka.

• Virrvarr

Jag äter prednisolon -om det är de du menar. Det är kortison för att sänka immunförsvaret.

• Virrvarr

Ja det var solenstein som skrev ut det. Äter även trombyl. Efter testdagens ska man trappa ner oavsett om man fått plus eller inte. Man får inte sluta tvärt så därför fick jag ett schema för hur jag skulle trappa ner.

• Virrvarr

Jag har gjort 4 återföringar utan att något har ens fäst så nu var det dags att prova något nytt. Då fick jag prednisolon utskrivet, gjorde inga tester eller så innan.

Pommac1 skrev 2015-11-08 08:43:19 följande:

Varför ska du sänka immunförsvaret? Jag pratade med Umeå om att jag har väldigt bra immunförsvar men fick som svar att det inte var nåt problem.

• Virrvarr
    BK1986 skrev 2016-07-12 23:27:11 följande:

Hej på er. Nu har jag gjort mig själv en otjänst och googlat på det här med Lutinus. Mina tabletter tog slut igår på testdagen så jag har slutat med dem nu. Men nu blir jag såklart orolig över att jag borde fortsatt. Det sa de dock ingenting om. Vad har ni andra fått för besked?

Tycker det är så konstigt att alla verkar få olika besked.

Jag har Lutinus över om du vill ha. Bor i Umeå.
  • Virrvarr
    BK1986 skrev 2016-07-28 19:36:04 följande:

Virrvarr: Jo. Vi har gjort tre försök. Första vanlig IVF med ET. Andra ICSI men inget befruktat. Tredje PISCI, 4 befruktade och ET. Själv då?

Micro: Skönt att kunna vila! Låter som en dröm i mina öron. :) Härligt att du får må bra i övrigt. Vilken vecka är du i nu?

BK1986: Vi har gjort 2 fulla icsi försök. Första försöket blev 1 ET och 4 FET (alla blastocyster) Andra försöker blev en ET och 2 FET. (Alla blastocyster) så 8 återföringar på 2 år. vi har testat prednisolon, trombyl, innohep och embryo glue. Vi har manlig orsak ( få spermier) har testat både naturlig och stimulerat fet. Vi har aldrig fått ett endaste plus. Har något varit i liknande situation? Hur länge ska man orka?
  • Virrvarr

Hoppar in i tråden :) går i Umeå gör tredje försöket nu.
    Har har totalt återfört 9 embryon och ska imorgon återföra två blastisar. Är 35 år. Manlig faktor.

Gillar att läsa Umeå tråden - ser att man är fler som kämpar.

• Virrvarr
    drömmer om ett barn skrev 2016-11-22 22:30:30 följande:
    Välkommen! :) Så spännande med återföring imorgon. Håller tummarna för att det går vägen med blastisarna :) Har du fått två tillbaka förut?
    Nä det här är första gången vi testar med två. Är inte så orolig att båda ska fästa - vore ju smått otroligt med tanke på att inga blastisar har fäst förut.
    Snart är det dags att bege sig mot kliniken - alltid lika spännande :)
  • Virrvarr
    Ivf-ulrika skrev 2016-11-23 12:14:25 följande:
    Hoppas det går bra den här gången! Men har ni själva fått välja att sätta in två eller är de kliniken som styr det?
    Tack!

Kliniken bestämmer det. Iaf landstingsfinansierade.
    Endast vid undantagsfall återför de två blastocyster men eftersom vi har så många misslyckade försök så gick de med på det.
    För oss handlar det mest om att testa nya saker då vi nog testat det mesta som denna klinik har att erbjuda.
Svar på tråden IVF Umeå