• Lillaninorr

IVF Umeå

Hej på er! Ruvar för närvarande på en 5d blasto, rd 5 idag (FET). I bagaget har jag ett par försök, senast ett ivf som slutade i ma i v 10.

En fråga som nån av er kanske har erfarenhet av, hur länge kan man fortsätta (teoretiskt) med femanest och lutinus? Fick testdag 3 v efter fet, 17 juli. Skulle det vara positivt ska jag fortsätta med både femanest och lutinus tills vidare, i alla fall tills kliniken öppnar igen v32 och efter kontakt med dom. Har inte läst att någon annan fortsatt med båda så pass länge? Nån fler som fått dessa direktiv?

• Lillaninorr

Oj din historia är kanske ett typexempel på varför man ska vänta. Knasigt att 3v inte är standard?!

• Lillaninorr

Förra gången (ET) var det td 18 och lutinus fram tills dess, så har nog nåt med missfallet att göra varför jag ska fortsätta längre om jag plussar.

Kvinna32, någon särskild anledning att du fick trombyl? Läst andra trådar och det verkar på något vis som att man själv måste pusha för att få testa alternativ.

• Lillaninorr

Grattis till plusset Bk1986!

Angående trombyl, verkar så bakvänt att det skrivs ut då man frågar efter det. Ni som tar/tagit trombyl, när ska man börja äta det?

• Lillaninorr

I förrgår en rosaröd flytning. Hoppet sjönk. Igår, inget mer. Idag, nyfiken i en strut så var tvungen att testa trots att det bara är rd 10... PLUS! :)

• Lillaninorr

Är lite försiktigt glad, vågar nog inte njuta förrän jag sett ett hjärta picka.

Insåg idag att jag eventuellt kommer att få slut lutinus innan dom öppnar igen i augusti. Saknar minst 1 v förbrukning. Eller sa bm att dom kanske öppnar bakom kulisserna lite tidigare så man kan kanske maila och få ut mer om det nu tar sig vill säga? Och det tidiga vul man brukar få blir ju senare iom att dom har stängt. Kanske man kan boka in ett sånt själv?

• Lillaninorr

Han sa att jag skulle fortsätta med lutinus tillsvidare tills dom har öppnat igen och då bestäms väl hur länge. Men det kommer inte att räcka tills dess! Ringde veckan innan stängning och bad att få tillräckligt så det skulle räcka, men det räcker iallafall inte. Kanske kan ringa bm där jag bor och be om hjälp.

• Lillaninorr
    BK1986 skrev 2016-07-09 13:17:24 följande:

Okej. När har du officiell TD? Mina tabletter tar slut på måndag så jag antar att jag slutar då.

Har testdag 18/7, 3 v efter stimulerar FET. Antar att det är individuellt hur länge man ska fortsätta. Vid mitt färskförsök skulle jag bara fortsätta tills testdag. Fast det slutade ju i missfall så tror att det kan inverka också hur länge man ska fortsätta. Vid stimulerat fet behövs ju tillsatta hormoner iom att det inte sker naturligt från kroppen.

Tycker inte du ska oroa dig, om du skulle fortsätta längre så skulle dom ha sagt det.

Är det någon sv er som vet om dom öppnar "bak i kulisserna" före officiell öppningsdag efter semestern? Har i bakhuvet att Sofia nämnde något om att man skulle kunna ta kontakt före dom öppnar, men vet inte om jag minns rätt. Skyller på hormonerna...
  • Lillaninorr

Har en fundering kring förhållningsregler kring att bada. Nästan 4 v sen FET och använder fortfarande lutinus. Har för mig att "badförbudet" bara gällde i ca 2-3 v efter fet, pga ev infektionsrisk. Men nu borde det väl vara ok, så länge man inte ligger ivattnet en hel dag? Kanske lutinus sköljs ut?!

• Lillaninorr
    Norris skrev 2017-04-21 20:46:41 följande:

Ja tydligen ökar chanserna att lyckas med två st. Vi hoppas att båda fäster, vill hemskt gärna ha tvillingar :)

Vårt "speciella skäl" är tre FET där vi har blivit gravida men fått missfall.

Hoppar in här. Fundersam då vi blev nekade att sätta tillbaka 2 st pga att det kunde innebära ökad missfallsrisk, det var då vad läkaren i Umeå sa till oss. Har 2 MA bakom oss det senaste året så han tyckte att vi bara skulle sätta tillbaka 1. Det var under sportlovet, så var inte nilsgunnar eller Sofia, kommer inte ihåg vad han heter. Håller tummarna för er iallafall, vore ju toppen med 2!
Svar på tråden IVF Umeå