• Ivf-ulrika

IVF Umeå

Hej på er .

Då ansluter jag mig till denna stora grupp!

I går skickade jag och min sambo in hälsodeklarationen till ivf kliniken här i Umeå.

Så antar att vi kommer få vänta i tre månader på att få komma på första besöket!

Någon här som vet om det kan gå fortare om man själv ska betala sin ivf behandling eller är det lika lång väntetid oavsett?

• Ivf-ulrika
    drömmer om ett barn skrev 2016-11-18 15:32:37 följande:

Ivf-ulrika: Välkommen hit! :) När vi påbörjade syskonförsök fick vi starta i princip på en gång, med landstingsfinansierade försöken tog det 3 månader. Hoppas att ni inte behöver vänta så länge på att få komma på det första mötet. Har ni barn sedan tidigare?

Hej och tusen tack :)

Jag har barn sen tidigare men steriliserade mig för 10 år sedan å hade absolut inga planer på att skaffa fler barn.

Men nu har läget förändrats drastiskt och jag om min sabo vill försöka skaffa ett gemensamt barn.

Han har inga barn sen tidigare.

Är ny i ivf svängen så vad menar du med syskonförsök :) har ni haft IBF hjälp tidigare menar du?
  • Ivf-ulrika
    drömmer om ett barn skrev 2016-11-18 15:53:40 följande:

Ivf-ulrika: Då förstår jag hur det ligger till :) Håller tummarna för att det ska gå bra för er.

Precis, gjorde IVF med första barnet (resulterade i en dotter född -13) och i år startade vi syskonförsök så nu är jag gravid med barn nr 2.

Men grattis vilken vecka är SU i?

Men säkert därför det gick så fort för er då du fått hjälp tidigare.

Men vi är inställda på 3 månader å skulle de gå fortare är de ju bara en bonus!

Man har ju miljoner frågor så ska bli skönt att få träffa dem på kliniken så man får lite svar.
  • Ivf-ulrika
    drömmer om ett barn skrev 2016-11-22 22:26:15 följande:

Välkommen hit :) Oj, vilken lång väntan! Väntan på att få komma igång kändes som en evighet tyckte jag och då behövde vi ändå bara vänta i 3 månader. Skönt att ni är igång nu iallafall :) Var i behandlingen befinner ni er?

Lycka till :) får man själv välja om man vill sätta in två?
  • Ivf-ulrika
    1986a skrev 2016-11-23 12:02:48 följande:

Jag fick ingen medicin att äta. Men sprutorna och vaginaltabletterna gick direkt upp i maxbelopp, 2200 kr. Resten får man gratis.

Var givetvis sprutorna och det jag syftade på bara fel formulerat av mig! Men tack för ditt svar.
  • Ivf-ulrika
    Virrvarr skrev 2016-11-23 11:19:56 följande:

Nä det här är första gången vi testar med två. Är inte så orolig att båda ska fästa - vore ju smått otroligt med tanke på att inga blastisar har fäst förut.

Snart är det dags att bege sig mot kliniken - alltid lika spännande :)

Hoppas det går bra den här gången! Men har ni själva fått välja att sätta in två eller är de kliniken som styr det?
  • Ivf-ulrika
    BK1986 skrev 2016-12-01 09:03:47 följande:

Hej på er! Igår hade vi ÄP och fick ut 8 ägg. Då vi har haft skitdålig befruktning tidigare så körs PICSI på alla. Nu gäller det bara att ta sig genom de hemska timmarna fram till samtalet om hur det har gått. Ingenting är självklart i denna värld, och får vi göra ET är jag fantastiskt nöjd. Kram på er! <3

Håller tummarna för dig! Hoppas allt kommer gå bra ????
  • Ivf-ulrika
    BK1986 skrev 2016-12-01 09:03:47 följande:

Hej på er! Igår hade vi ÄP och fick ut 8 ägg. Då vi har haft skitdålig befruktning tidigare så körs PICSI på alla. Nu gäller det bara att ta sig genom de hemska timmarna fram till samtalet om hur det har gått. Ingenting är självklart i denna värld, och får vi göra ET är jag fantastiskt nöjd. Kram på er! <3

Men nej skulle skicka en blomma å så blev de massa frågetecken.,helt fel blev de...
  • Ivf-ulrika
    Fru S skrev 2016-12-09 10:31:02 följande:

TD idag och ett starkt plus direkt på stickan! Har pratat med kliniken och fått datum för koll den 30/12 (vilket känns som hundra år bort!) Törs inte riktigt tro på att detta är sant förrän jag har passerat v8, då vi fick missfall förut, och tills vi varit på koll och ser om allt ser bra ut. Hon jag pratade med tyckte att min blödning lät helt ofarlig så jag hoppas det är så. Blöder mycket mindre idag även om det fortfarande kommer hela tiden. Så nu ska jag försöka att inte nojja så mycket och njuta av detta tills jag är bevisad motsatsen, även om det är jättsvårt!

jag vill bara säga till er alla som håller på, ge inte upp! Vi har som sagt försökt i 12 år och gjort flera IVF-försök, men plötsligt händer det! Stor kram till er alla. 

Ska med håla tummarna för dig. Är med en lite äldre tjej som ska starta upp mitt första ivf försök nu i början av 2017!
Svar på tråden IVF Umeå