• NZZZZ

IVF Umeå

Hej!

Detta verkar vara en aktiv tråd så jag väljer att ställa mina frågor här! :)

Jag och min blivande man har fått diagnosen manlig infertilitet och behöver därför använda oss av donator. Har funderar på om vi ska testa inseminationer i Danmark eller om vi ska gå på ivf direkt för att öka chanserna. Som ni alla vet så är det oerhört påfrestande med negativa besked och insemination verkar vara en dyr process med dåliga odds enligt statistiken.

Mina frågor lyder:

- Är IVF lika effektiv med fryst sperma i jämförelse med färsk?

- Vi vill gärna ha syskon om vi har turen att få barn. Är det därför bättre alternativ med ivf för ha embryon i frysen (ifall donatorn skulle sluta donera spermier)?

Hjälp mig gärna om ni har lust. :)

• NZZZZ
    jennyz skrev 2017-06-11 16:37:22 följande:

Vad gäller frysta spermier så verkar de vara lika effektiva, min sambo fick genomgå ett ingrepp för att få ut spermier så de fryste ner dem, som sedan användes till våra kommande ivf, och vi har ju nu två barn, de sa aldrig något om att chanserna skulle minska för att vi använde de som varit nedfrysta, och vid våra alla försök så befruktades i princip alla ägg...

Åh. Tack då kan jag vara lugn. Känns som vi har lika bra chanser som alla andra par då. Tusen tack till dig Jenny.
Svar på tråden IVF Umeå