• Vårivfresa

IVF Umeå

Hej!

Jag och min man gjorde Ivf i Umeå i slutet av oktober efter att ha försökt skaffa barn i över 4år och efter 2 missfall.

Vi vågat knappt tro det men imorgon går vi in i vecka 10! Peppar peppar!

• Vårivfresa
    Norris skrev 2016-12-14 21:55:38 följande:
    Grattis!

När har du bf?
    Tack så mycket!

Vi har bf 18e juli. 3 dagar innan vår bröllopsdag.
  • Vårivfresa
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-27 15:40:29 följande:

Då har vi fått tid för äggplock. Tisdag morgon smäller det och hoppas mina 4 äggblåsor inehåller något fint ägg...man har ju oddsen emot sig med bara 4 äggblåsor!

Hur går det för er andra?

När vi gjorde vår ivf så hittade dom bara 4 ägg... Två blev befruktade och ett av dem hade delat sig så som läkaren ville.. vi trodde att det var helt kört men det var guldägget, är i v16 :)
  • Vårivfresa
    Kvinna32 skrev 2017-02-26 15:54:50 följande:

Hur är det med alla? För mig är det en enda lång väntan på första ultraljudet som är på onsdag och förhoppningsvis så får vi se ett hjärta slå. Vi har varit med en gång om att det inte gör det så vi tar inte ut nåt i förskott...

Här är det bara bra! Är i v21 (20+1). Gjorde rul förra fredagen som visade en sprattlig liten tjej :) min man blev så rörd att glädjetårar kom!
    Känner sparkarna väldigt tydligt och jag blir lika chockad varje gång hon sparkar haha
  • Vårivfresa
    BK1986 skrev 2017-03-02 07:20:45 följande:
    Så mysigt! Grattis! <3 När började du känna sparkarna? :)
    Har känt av och till sen v18 men nu känns det rejält där man har handen :)
  • Vårivfresa
    BK1986 skrev 2017-03-03 12:14:21 följande:
    Så härligt! Längtar så mycket tills vi är där. :) Hur mår du i övrigt?
    Jag längtar såå himla mycket tills hon äntligen är här!
    I övrigt mår jag bättre tack vare medicin från sjukhuset som gör att jag inte kräks, det händer bara ibland men jag kan jobba och ha ett fungerande liv :) Hur mår du? Känner du av den lilla?
  • Vårivfresa
    BK1986 skrev 2017-03-03 20:48:32 följande:
    Förstår det. :) Ah, du har ett sånt där jobbigt illamående som inte ger sig? :/

Jag mår toppen! Har bara någon slags ligamentsmärtor eller möjligen foglossning. Ska till BM på måndag och kolla så att allt är OK. :) Känner inget än, men det är bara vecka 16 än så det kommer väl.
    Ja! Åkte in och ut från sjukhuset under flera veckor, kunde inte behålla något alls. Första gången åkte jag in på akuten (10mil enkel resa) Hade en puls på 150, kunde knappt stå upp, kräktes trots att jag inte hade något att kräkas upp längre men dom skickade hem mig för de sa att det var ett virus.. Fick åka in dagen efter och blev inlagd. Hade fått lergigan comp men dom gjorde allt värre. Nu har jag fått primperan och en munsöndrande tablett så jag har fått tillbaka livet! Låg i 9 veckor i sängen och gick ner 7kg... men nu jobbar jag så gott det går :)

Det kommer! Det första jag kände var liksom fladder men nu jäklar sparkar hon heeela tiden :)
  • Vårivfresa
    Ivf-ulrika skrev 2017-04-14 15:45:25 följande:

Hej på er.

Vill bara meddela att vi har fått ett plus! Fick ett svagt pluss rd 5 precis som förra gången! Detta test är från i dag rd8.

Hoppas hoppas hoppas vi slipper missfall den här gången!

Stort grattis!!! :)

Ska hålla alla tummar! Jag och min man hade gett upp hoppet efter att lyckats fått ett ägg att dela sig vid vår ivf och nu är vi i v27 :)
  • Vårivfresa
    Norris skrev 2017-05-26 12:08:12 följande:

Då har vi varit på VUL idag. Vi förväntade oss att se en tom livmoder. Men nej, två små underbara liv fanns det!!

Så fantastiskt!! Vi trodde verkligen att det var helt kört. Så fel man kan ha :)

Bf 4/1 2018

Stort stort och dubbelt grattis!!! :)
  • Vårivfresa
    Kv89 skrev 2017-06-11 16:39:59 följande:

Hej pitebo!

Vid äggplocket fick vi ut 11 ägg, dagen efter va 9st av dom normalt befruktade, så dom ville långtidsodla tills i morgon (mån) så hoppas många (eller alla) fortfarande lever och frodas i morgon då det är dax för återförande, så spänd inför det. Är ruvar dag 1 i morgon då eller är dag 1 på tisdag? När man fått tillbaka en blastocyt "bode" jag väll kanske kunna plussa dag 7? Har ju läst att dom ska fästa inom första dygnet om allt går som planerat?!

Jag mår bättre, hade ont i magen tills igår, lördag, som ilningar, kramper och hugg/stickningar snarare än molvärk. Konstigt. Har endometrios och det påminde endel om menssmärtorna jag brukar ha. Men idag är dom helt borta, klämmer jag på magen känns det men inte alls som senaste dagarna. Blödningen tror jag är slut. Ursäkta men jag har haft brunfärgade lutinus ända sedan plocket, som successivt avtagit, igår fick jag helt plötsligt ljus ljus rosa på papperet då jag torkade mig, men sen inget mer, idag är det mer beige färg på lutinus. Nån som vet om det ska vara helt vitt eller om det är normalt med beige färg av lutinus?

Så med det sagt så mår jag bättre och är mer än redo att ta emot vårt lilla ägg i morgon. Så nervös, har ALDRIG varit gravid under dom här 2 åren vi försökt. Hoppas verkligen att det går vägen.

Ursäkta att det blev lite frågeställningar mitt i svaret till dig Pitebo.

Hej!

Vi gjorde vår första ivf i oktober och har nu 36 dagar tills vår lilla tjej är här!

Man kan få rosa flytningar/blöda lite av lutinus. Det var dom väldigt tydliga med så att man inte tog ut det värsta direkt.

Jag tog ett första test efter 7-8dagar och sen ett test till på själva testdagen

Jag ska hålla alla tummar!
  • Vårivfresa

Hej alla!

Här kommer en solskenshistoria! Efter flera års försök så kom äntligen våran dotter den 27/7 :) Vi gjorde vår ivf i Umeå med långa protokollet. Läkaren i Umeå var skeptisk då endast ett ägg blev befruktat och delat sig som de ville MEN det var ett riktigt guldägg! Ge aldrig upp hoppet, plötsligt händer det <3

Svar på tråden IVF Umeå