IVF Umeå
Hej! Hoppas det är ok att jag hoppar in här, jag och min sambo har först på egen väg i ungefär 2 år. Man hittar ingen orsak förutom att jag har endometrios. Så man anser väll att det är orsaken till vår barnlöshet.
Vi ska på vårt första möte i Umeå nu på torsdag. Jag fick min mens igår (fre), antar att det är försent att påbörja behandling denna månad då. Får nästa mens kring 3-4e maj. Hoppas på att få börja då. Jag har endel frågor jag hoppas få svar på. Dom kommer här nedan.
** Nån av er som kan svara på vilket protokoll dom i Umeå brukar köra på vid endometrios eller oförklarig barnlöshet? Eller vid första ivf försöket?
** Om vi leker med tanken att jag får mens 4e maj, jag har en mens cykel på 27 dagar (varierar mellan 26-28dagar) när sker vanligtvis äggplocket då om man kör korta protokollet ? Får man veta det vid första besöket?
** Nån av er som kan svara på hur länge umeå brukar odla äggen som regel? Får man veta det innan oxå eller vet man inte det fören äggplocket är över?
** Hur gör ni med frånvaro av jobbet? Vi har 30mil enkel väg till umeå så det är ju inte gjort i en handvändning. Har ni sjukskrivit er som en vanlig sjukdom eller har ni sjukskrivit er och berättat att det är pga ivf? Eller har ni helt enkelt tagit sem/komp? Eller har man rätt att vara bort med lön under ivf?
** Får man hjälp med boende om man behöver bo kvar mellan plocket och insättningen?
** Kommer göra VUL på mitt hem sjukhus. Hurmånga gånger gör man det innan äggplocket? Och när i processen?
Svaren på dessa frågar finns säkert redan men jag har varken tid eller lust att gå igenom allt som står här ????