• ijo

IVF Umeå

Hej! :) Hoppar in här!

Håller just nu på med vårt första ivf-försök. Inne på sprutdag 9. Idag var jag på mitt andra VUL. 15 blåsor, ÄP på måndag. Är så nervös! Sprutorna har gått bra trots att jag är spruträdd. Men äggplocket är jag jätterädd för (även fast en stor del av mig såklart längtar).

• ijo
    Kv89 skrev 2017-04-17 08:45:53 följande:

Hej! Jag och min sambo har nu varit på första besöket på ivf kliniken i Umeå. Vi ska köra långa protokollet, börjar sprayade den 28e. Äggplock beräknas bli ungefär 1 månad senare.. är såååå himla glad över att äntligen komma igång. I min naiva tanke tänker jag att det kommer gå vägen på första försöket. Vill inte tänka på att det kanske inte gör det. ???? vi fick träffa läkaren Sofia, hon verkar ju hur bra som helst, fick verkligen förtroende för henne. Nån annan som haft henne?

Hon sa att vi måste skydda oss under behandlingen så att vi inte blir gravida på egen hand (hur sjukt låter inte det?) Men nån av er som vet om det egentligen räcker att han inte kommer i mig? Eller måste vi använda kondom? (Suck) känns ju som att chansen till en graviditet är såpass minimal vid ett avbrutet samlag när man försökt så länge. Hur har ni gjort? Är det enda orsaken till att man ska skydda sig eller finns det någon annan orsak?

Vi var på äggplock nu imorse och hade Sofia då :) Jättetrevlig och duktig. Glad att vi hade henne :) 19 ägg fick vi ut, så nu hoppas vi på att det går bra med befruktningen. Dom skulle ringa imorgon.
  • ijo

[quote=77604018][quote-nick]LottaU skrev 2017-04-18 16:24:18 följande:[/quote-nick]Åh, grattis till så många ägg! <3

Håller tummarna för att de befruktas och delar sig fint! Har ni hört någonting ännu? [/quote

Av 19 ägg var 12 stycken mogna och 6 stycken blev befruktade. Tyckte det kändes lite? Men det behövs ju bara 1 guldägg :) Insättning på torsdag! Hoppas dom klarat sig bra även till dess :)

• ijo
    PetiteCherie skrev 2017-04-18 16:00:29 följande:

Mensblödning för mig idag. Så tråkigt :( Hoppas det går bättre för er alla andra.

Vad tråkigt :( :( :( Är det er första ivf?
  • ijo
    Norris skrev 2017-04-25 12:25:08 följande:

RD5 idag och positivt test!! =)

Kan ändå inte slappna av än på grund av alla missfall, men det börjar ju bra i alla fall =)

Åh vad kul :) Håller tummarna att det fortsätter vara positivt! :) När har du TD?
  • ijo

Någon som vet ifall kliniken har stängt både lördagar och söndagar? Eller bara söndag? Ska göra fet och tänkte ifall ägglossningen kommer på "fel" dag.

Svar på tråden IVF Umeå