• LottaU

IVF Umeå

De ringde från ivf-kliniken idag och frågade om vi kunde komma redan på onsdag morgon och träffa läkaren för uppstart. Tydligen någon som avbokat sin tid. Så himla nervös och förväntansfull på samma gång. Äntligen!

Är det någon som har koll på långa och korta protokollen; typ vad som avgör vilket en får göra? Och när en börjar - på första mensdagen eller så många dagar efter..? Jag är helt grön och tacksam för allt. Beräknar mens nästa vecka och kan inte låta bli att hoppas på att vi får sätta igång direkt! :)

• LottaU
    Vårivfresa skrev 2017-03-04 10:17:12 följande:

Ja! Åkte in och ut från sjukhuset under flera veckor, kunde inte behålla något alls. Första gången åkte jag in på akuten (10mil enkel resa) Hade en puls på 150, kunde knappt stå upp, kräktes trots att jag inte hade något att kräkas upp längre men dom skickade hem mig för de sa att det var ett virus.. Fick åka in dagen efter och blev inlagd. Hade fått lergigan comp men dom gjorde allt värre. Nu har jag fått primperan och en munsöndrande tablett så jag har fått tillbaka livet! Låg i 9 veckor i sängen och gick ner 7kg... men nu jobbar jag så gott det går :)

Det kommer! Det första jag kände var liksom fladder men nu jäklar sparkar hon heeela tiden :)

Men urs, vad obehagligt det låter! Skönt att det ordnat sig för dig nu! Och hoppas hon sparkar mest på ställen som inte gör så ont. :)
  • LottaU
    Kvinna32 skrev 2017-03-01 09:14:03 följande:

Det fanns en liten böna på 13 mm precis så stor den ska vara. Med ett hjärta som slår!! Vilken lättnad

Åh, så underbart! Tusen grattis! <3
  • LottaU
    BK1986 skrev 2017-03-07 11:28:21 följande:
    Härligt! Skönt att få komma sig igång. <3

De brukar testa lite olika. Vi gjorde först två korta och sen två långa. Beror lite på vad orsaken till problematiken är, samt hur det går också. Vi hade dålig befruktningsgrad och efter att vi bytte till långa blev det bättre.

Vi har haft Menopur alla försök vilket ska ge en bättre äggkvalitet. Men ja, det är ju väldigt olika det där.

Håller tummarna för att ni snart får starta! :)
    Ja, så himla skönt!  Tack för tummarna, de hjälpte nog. :)
    Läkaren trodde vi skulle kunna starta redan nästa vecka!

Tankarna har inte riktigt hunnit med. Haha. I måndags trodde vi att det första besöket på kliniken skulle bli nån gång i maj (de fick in vår remiss i början på februari), och så är det nästan redan dags för första försöket!

Det blir det korta protokollet för oss. Plockade ut massvis med saker från apoteket igår, hjälp vad mycket det var! :D

På ultraljudet såg läkaren en blåsa (funktionell cysta?) på ena äggstocken som var "för stor"  (32 mm tror jag han sa), han trodde att den skulle skrumpna ihop av sig själv till mensen nästa vecka - annars skulle de försöka sticka hål på den så att den inte "tar" alla hormoner vid stimuleringen.
    Vet inte om jag skall bli orolig eller inte. Är det fler som haft nåt liknande innan stimulering? 
  • LottaU
    Micro skrev 2017-03-16 21:46:51 följande:

Hej, hur får sfär er allihop? Jag har fått min mens igår efter tredje syskonförsöket. Känner att jag inte mår så bra efter senaste misslyckandet. Funderar på om vi ska köra ett till försök direkt m medicinstart imorgon eller om vi ska vänta minst en månad till.

Hej, vad tråkigt att det inte gick vägen! Beklagar! Hur känns det nu?
    Och hur blev det - har ni kört ett nytt försök direkt eller bestämde ni er för att vänta? Förstår båda besluten, inget är lätt då en inte mår så bra. kram!
  • LottaU
    U Bet I Am skrev 2017-03-22 16:34:58 följande:

Varit på mitt första ul idag + lämnat blodprov. Nästa ul på fredag. Det är då vi får veta hur allt gått samt om vi får göra äggplock till veckan.

Hur går det för er?

Spännande! Fick du nån dos-ändring efter ul?

Jag började korta protokollet i söndags. Känner inte av sprutorna alls, skönt! Lägger till en spruta imorgon. En blir som en nåldyna. : )
    Skall lämna prov imorgon och ul på fredag och måndag. Är nervös och förväntansfull. 
  • LottaU

Wow, vi är flera som gör ul imorgon fredag. Skoj! Berätta gärna hur det går för er andra.

Lämnade östrogen-prov idag och de sa att det låg bra (660) - så himla nervös för imorgon ändå!
    De tömde en stoor blåsa på mig förra veckan, fick ut 70 mL, så är nervös att den fått för sig att börja växa igen. Känns skönt att se hur det ser ut nu och inte behöva fundera över det mer. 

• LottaU
    U Bet I Am skrev 2017-03-22 23:50:28 följande:
    Nej inte det. Tog Bemfola 150ml första 4 dagarna

From dag 5 Bemfola 137ml

Dag 6 Bemfola 137ml + Orgalutran

Vad spännande! Jag har också ul på fredag! :))
    Ok. 
    Läste tidigare inlägg att du kände dig trött, kanske pga sprutorna. Känner du fortfarande så, eller har det kommit någonting annat?

Jag tar Menopur, 300 iu, och känner mig prick som vanligt. :)
    Fr.o.m. idag, på dag 5, skall jag lägga till orgalutran.
  • LottaU
    Virrvarr skrev 2017-03-23 16:22:44 följande:
    Ja eftersom jag är så lättstimulerad så ville de egentligen plocka imorgon fredag (eftersom de inte plockar på helgen). Om jag då väntar till måndag så riskerade jag att bli lite överstimulerad men om jag plockade imorgon så var risken att flera var omogna.
    Så då bestämde vi att chansa till måndag.
    Hoppas då att de är perfekt mogna till på måndag! {#emotions_dlg.flower}
    Får en fråga om det var via ul eller blodprovet de kunde konstatera att du är lättstimulerad?
  • LottaU
    Frökenankare skrev 2017-03-23 17:00:30 följande:

Haha, vi lär ju träffas i väntrummet allihopa imorgon. Jag hoppas att ni alla får bra besked. Jag får gott vänta tills 13.30 innan mitt UL. Håller tummarna!

Haha. Ja, vilken rolig grej - det måste vara en bra ul dag. Flört
    Vår tid är vid lunch, 11.30.
Svar på tråden IVF Umeå