IVF Umeå
Hoppar in även här. Hej allesammans!!
Vi gjorde vårt första IVF ny i april.
Har haft upprepade missfall och tiden har gått mellan mina plus. Så i höstas sökte vi hjälp. Utredningen visade inget fel så vi vart skickade med remiss till IVF kliniken i Umeå.
Har inte direkt mått som en prinsessa under behandlingen. Har sjuk fobi för allt som tillförs kroppen. Infarten i armen under äggplocket gjorde mej nästan neurotisk!!! Huvva!
Fick iaf ut 24 ägg den 10/4 varav 18 hade en lyckad date med min mans "killar". Då vi haft problem med en massa missfall innan ville embryologerna odla blastocyster. Och självklart inföll ET på påskafton och då hade dem såklart stängt. Så det vart totalfrys för oss. Lika bra det då jag vart riktigt dålig hela påsken, överstimulering. Inget att rekommendera!
Fick sedan brev om att vi har tio eskimåblastisar som väntar på oss. Blir väl insättning i mitten på juni, håller nu på att krevera i otålighet här hemma. Vill bara att tiden ska gå. Känns som att vi bara fick allt jobbigt och vart snuvade på målgången lixom.
Vill föresten bara skryta lite om deras fantastiska barnmorska Kajsa. Hon var så otroligt fin med mej när jag ringde i upplösningstillstånd fredagen innan ÄP.
Jisses så skenant så här i efterhand. IVF tar verkligen inte fram ens bästa sidor. Haha!
Grattis till alla er plussare! Om jag är avundsjuk?
-Jag är grön av avund!!