• FrökenBlåklocka

IVF Umeå

Hej är ny på FL.

Skönt se en tråd med goda resultat från Umeå. Vi gjorde vårt första besök idag och slutet av januari börjar vi vår första försök.

Vill bara kolla med er hur de sa till er. Jag ska börja med gonal-f enligt mitt papper och sen lägga till orgalutran. Dock finns de två olika datum för orgalutran alltingen dag 4 eller dag 5... Hur gjorde ni? Ska dubbelkolla med dem närmare men tänkte se hur ni gjorde.

• FrökenBlåklocka
    Pitebo skrev 2017-11-29 22:11:37 följande:

Hade bemfola så kan inte råda dej. Men någon annan kanske kan.

Lycka till nu, ni har en spännande och stundvis tuff tid framför er!

Tack. Ska slänga iväg ett mail till kliniken å kolla. Vill inte ta upp telefon tid när det inte är en knut fråga för mig.

Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning.

Ställer In mig på det värsta så går det som det går vi kan inte göra så mycket mer. Men är redo för tätar och förhoppningsvis glädje.
  • FrökenBlåklocka

Nu är de förhoppningsvis bara några veckor kvar innan det är dags för sprutor för oss.

Det som lite irriterar just nu är att jag hade planerat en drömresa i mars/april men nu startar ju ivf karusell istället.

Just min tur att allt sammanfaller.

• FrökenBlåklocka
    Pitebo skrev 2018-02-02 01:23:44 följande:

Alltså, vecka 37 på lördag! Galet!!!

Du kanske har skrivit det men vilka sprutor och vaginal tabletter använde du?
  • FrökenBlåklocka
    Pitebo skrev 2018-02-02 23:49:16 följande:
    Ovitrelle vara det! Hade inte så dåligt minne, bara jag fick tänka till ordentligt. Haha!

Fick även trombyl.
    Aha jag har gonal f, orgalutran, Ovitrelle  samt lutinus. 

Hur länge blev du ordinerad ta lutinus? 

Inne på sprutdag 4 och går runt med världens huvudvärk. skönt ha helgen ledigt i alla fall och bara ta det lugnt och ligga på soffan. 
  • FrökenBlåklocka
    Pitebo skrev 2018-02-04 21:08:34 följande:

Tror jag tog iaf fram till testdagen. Minns faktiskt inte

Okej. Jag hoppas vi har samma tur som ni att de lyckas på första försöket!!
  • FrökenBlåklocka
    Pitebo skrev 2018-02-04 23:20:06 följande:

Ja, jag ska hålla tummarna för er!

Gud nu kommer du få tusen frågor av mig.

Men ville kolla hur om de gör nått UL efter man är konstaterad gravid? Eller får man kolla allt själv. Är så nyfiken på processen efter införandet och om man blir gravid.
  • FrökenBlåklocka
    Kvinna32 skrev 2018-02-06 15:44:45 följande:

Man gör ett tidigt ultraljud runt vecka sju åtta för att kontrollera att det sitter som det ska... sen har jag alltid försökt få göra ett runt v tolv för min egen skull man blir helt nojig

Perfekt! Precis vad jag hoppades på. hade ändå tänkt gå privat runt vecka 7-8 så då löser det sig. Sen kommer jag nog oxå ta ett privat vid vecka 12 bara för att stilla oron. 
  • FrökenBlåklocka
    Kokonattsu skrev 2018-02-23 16:11:41 följande:

Hur går dig FrökenBlåklocka?

U Bet I Am: Får gratulera :). Du får höra med kliniken hur de räknar. Ta en dag i sänder och njut.

Jag räknar dagar till den 6 mars då jag har test dagen.

Hur går det för dig?
  • FrökenBlåklocka
    Kokonattsu skrev 2018-02-26 19:04:49 följande:

Ok, men det är inte så långt bort :). Har det gått bra med lutinus?

Ska göra äggplocket imorgon så jag är lite nervös både inför bedövningsnålen och om det blir ett bra resultat. De sa dock att det såg bra ut på andra ljudet. Trodde jag skulle få ut 8-12 ägg. Men det är bara att vänta och se.

Jag var lika nervös för bedövningsnålen men kände den inte alls. Ondast gjorde nog just äggplock ett när de petade runt där inne och värst var nog när de bytte till vänster sida.

Lutinus flyter på bra. Försöker hålla mig till 8 timmar mellan doserna och tar minst två som jag efter insättning ligger ner en stund. Läkaren gav mig de tipset men barnmorskan sa inget om det. Tänkte att jag testar å gör som han säger, de kan ju inte skada.
  • FrökenBlåklocka
    Pitebo skrev 2018-03-08 05:03:00 följande:

Nu är hon här! Med buller och bång (ja mest jag som skrek, nej VRÅLADE) anlände hon i går natt!

Välskapt och med en god matchvikt. Lyckan är obeskrivlig.

Åh grattis!! Gud så kul höra!
  • FrökenBlåklocka
    LottaU skrev 2018-11-08 15:16:32 följande:

Spännande! Håller tummarna för att ni får se ett fint plus! Hur mår du?

Mår för bra. Enda ovanliga är kaffe suget är borta. Men annars inget ovanligt. Jag är numera pessimist och tror inte detta sista försök kommer att gå alls.
  • FrökenBlåklocka
    Pitebo skrev 2018-11-09 23:29:52 följande:

Åh, så tråkigt att läsa. Förstår ju såklart att man blir bränd när de där magiska strecken aldrig tycks vilja visa sej.... Hur många dagar var embryot? Och hur ser er ivf-resa ut hittills? Hur många ägg, insättningar osv?

Två stycken 2 dagars.

försök 1 gav oss en insättning och inga I frysen. Tror de var ca 6 ägg som plockades. Mens kom som vanligt för att bekräftas med minus på test dag.

försök 2 även här 6 uttaget men noll insättning så inget klarade sig.

försök 3 (och sista) 8 ägg uttaget 3 klara sig, 2 insatt och 1 skulle testat frysa med slutade dela sig.

Enda som skilde sig mellan de 2 första och sista är att vi bytte från gonal-f och orgalutran till menopur och orgalutran. Känns som menopur ju gav bättre resultat i min kropp men vad hjälper de nu när noll i frysen. Så hoppet ligger i de som sattes in. Men helt ärligt har jag helt tappat hoppet och vill bara att de ska vara över.
  • FrökenBlåklocka
    Pitebo skrev 2018-11-10 16:00:16 följande:

Men räknas verkligen den andra svängen, när det inte blev någon insättning? Har fått för mej att det bara räknas om man kommer till ET? Men jag är som sagt inte insatt så långt.

När ska du ha mens, om du räknar efter insättningen som dag två efter ägglossning?

Jag tror det räknas som ett försök. Enligt de jag hittar för norrbotten gäller:

"Om paret är berättigat till landstingsfinansierad behandling ersätts upp till tre fullskaliga IVF-

försök som definieras hormonbehandling där äggplock skett och man erhållit ägg även om

utebliven återföring. Om behandlingen ger upphov till frysta embryon skall dessa i första

hand återföras innan nästa fullskaleförsök genomförs. Om tre fullskalebehandlingar inte

lyckas och frysta embryon finns kvar bör återförande även av dessa erbjudas om det är

medicinskt rimligt."

Mens är beräknad 15 nov så torsdag, ordinarie testdag är 19 nov.
    LottaU skrev 2018-11-11 23:21:40 följande:

Så tråkigt att läsa! Tror du så gör att du mår så bra, eller vad tänker du?

När är BIM ungefär? Håller fortfarande tummarna stenhårt!

Vågar inte hoppas och när allt annat misslyckas varför skulle vi ha tur nu? Så less på ivf och att alltid ha sån jävla otur i livet... Mens är beräknad 15 nov. Första försöket avslöjade ju mensen sig med blod på lutinus pinnen så får se om de är samma nu. Oavsett om de skulle bli plus har vi en lång historia med att bli gravid men få upprepade missfall vid vecka 6-7. Så de hela har lärt mig ta allt med stor nypa salt och pessimist.
  • FrökenBlåklocka
    Pitebo skrev 2018-11-14 14:35:50 följande:

Nu börjar det dra ihop sej. Hur känner du dej??

Hoppas så innerligt för er skull!!

Som en klocka på tisdagen döck mensen upp så nu är de mens och litunus fram till måndag så jag kan ta test och meddela resultat. Så de verkar som alla tre försök slutade i negativt. Jaja få försöka tänka annat å glömma hela drömmen om barn just nu.
  • FrökenBlåklocka
    Pitebo skrev 2018-11-15 22:34:39 följande:

Nej vad tråkigt!! Känner så med er... :(

Har kliniken sagt något, tänkte om dom har ngn plan B för er?

Ska testa måndag och meddela dem måndag men antar man blir utskrivna och får återkomma när man vill betala för behandling men får ju veta måndag vad de säger.
Svar på tråden IVF Umeå