Pitebo skrev 2018-11-10 16:00:16 följande:
Men räknas verkligen den andra svängen, när det inte blev någon insättning? Har fått för mej att det bara räknas om man kommer till ET? Men jag är som sagt inte insatt så långt.
När ska du ha mens, om du räknar efter insättningen som dag två efter ägglossning?
Jag tror det räknas som ett försök. Enligt de jag hittar för norrbotten gäller:
"Om paret är berättigat till landstingsfinansierad behandling ersätts upp till tre fullskaliga IVF-
försök som definieras hormonbehandling där äggplock skett och man erhållit ägg även om
utebliven återföring. Om behandlingen ger upphov till frysta embryon skall dessa i första
hand återföras innan nästa fullskaleförsök genomförs. Om tre fullskalebehandlingar inte
lyckas och frysta embryon finns kvar bör återförande även av dessa erbjudas om det är
medicinskt rimligt."
Mens är beräknad 15 nov så torsdag, ordinarie testdag är 19 nov.
LottaU skrev 2018-11-11 23:21:40 följande:
Så tråkigt att läsa! Tror du så gör att du mår så bra, eller vad tänker du?
När är BIM ungefär? Håller fortfarande tummarna stenhårt!
Vågar inte hoppas och när allt annat misslyckas varför skulle vi ha tur nu? Så less på ivf och att alltid ha sån jävla otur i livet... Mens är beräknad 15 nov. Första försöket avslöjade ju mensen sig med blod på lutinus pinnen så får se om de är samma nu. Oavsett om de skulle bli plus har vi en lång historia med att bli gravid men få upprepade missfall vid vecka 6-7. Så de hela har lärt mig ta allt med stor nypa salt och pessimist.