• BK1986

IVF Umeå

Hoppar in här lite. Vi gjorde nyss vårt andra försök i Umeå. ÄP i torsdags. De fick ut 9 ägg och gjorde ICSI men inget befruktat.

När jag läser tidigare inlägg så skriver någon av er att ni fått prata med embryologerna? För oss var det bara sköterskan som ringde och sa att inget befruktats och att hon inte kunde svara på några frågor. Så nu väntar vi på telefontid med doktorn på torsdag. Är lite besviken då vi får gå en hel vecka utan att få några svar på någonting alls. Och vi har inte fått prata med embryolog heller.

Tycker i övrigt att de varit så duktiga och gulliga. Men vi är ju såklart förkrossade över resultatet.

Hur har det funkat för er andra?

• BK1986

Tack för era svar!

Förra gången körde vi prick samma men vanlig IVF. Då fick vi ut 14 ägg, 9 mogna och endast ett befruktat. Vi fick tillbaka det men det fäste inte. Så därför var vi så tvärsäkra på att det skulle funka nu med ICSI.

Telefontiden med läkaren är imorgon. Så nu hoppas jag verkligen att han säger att vi bara haft otur och att det är värt att försöka igen.

• BK1986
    Micro skrev 2016-04-15 09:32:40 följande:

Nu är jag ruvare av ett embryo av toppkvalitet:) jobbigt att åka till Riga mkt stressigt m flygförseningar o långa dagar, stannade bara kortast möjligt över en natt. Hoppas d var värt d.

Hur har d gått BK?

Mysigt att ruva! Hoppas att det går bra. :)

Pratade med läkaren igår. De hade inte sett några fel förutom att några av äggen varit "korniga". Om det spelar någon roll visste de inte.

Nu blir det långa protokollet nästa gång. Läkaren sa att det gav bättre äggmognad. Så vi får sätta igång och nedreglera redan på blödningen som kommer nu om vi vill. Detta för att hinna med försöket innan sommaren. De kommer även att köra någon specialvariant på spermierna för att kolla så att det inte är något kromosomfel på dem. Förstod inte riktigt, men det blir säkert bra.

Är sjukt nervös för nedreglering. Har någon av er provat långa protokollet?
  • BK1986
    Micro skrev 2016-04-15 10:56:27 följande:

Lite nervöst att ruva men lugnare denna gång än förra. Hinner inte tänka, känna efter lika mkt m en ettåring hemma, d är bra.

Låter som ett bra möte. Kanske är ICSI de menar, att spermierna Inte själva befruktar utan de väljer en bra o sätter in i ägget. Skönt att få köra igång snart, alltid jobbigt m all väntan o de har lång sommarstängning.

Tror inte du behöver oroa dig för långa prot. Provat en gång å minns "bara" humörsvängningar.

Skönt att få vara kite distraherad. Vår katt kräver inte lika mycket uppmärksamhet som en ettåring. ;)

Förstår att du tänker så, men de körde ju ICSI nu sista gången och då blev inget befruktat. Så detta är nog ett tillägg till ICSI.

Skönt. Man ska fasen aldrig läsa vilka biverkningar en medicin kan ställa till med. Då hinner man tänka att man aldrig kommer fixa det. :)
  • BK1986

Men oj vad märkligt att ni fått det till svar! För mig har det gått hur bra som helst.

Har våndats över att måsta bestämma om vi ska börja nu på mensdag 1 eller om vi ska vänta till efter sommaren med vårt tredje försök. Jag känner mig verkligen inte i balans, och vi hinner inte innan sommaren om vi inväntar nästa mens.

Idag kom blödningen och jag pratade med kliniken för att höra om det inte gick skjuta på spraystarten bara några veckor - och det fick vi! Nu blir Spraystart den 9 maj (cykeldag 21) istället och jag är överlycklig. Nu hinner jag både vila upp mig OCH vi får göra försöket innan sommaren. Skönt att saker går ens väg ibland iallafall. :)

• BK1986

Hej på er. För oss är läget nu att jag äntligen är nedreglerad efter att ha måstat punktera två cystor på äggstockarna. Började med Menopur i tisdags, blodprov imorgon och ultraljud på onsdag.

• BK1986
    drömmer om ett barn skrev 2016-06-13 09:40:45 följande:

BK1986: Gick det bra att punktera cystorna? Jag håller tummarna för att det ser bra ut på ul på onsdag.

Det gick bra. De tänkte göra det utan bedövning men jag fick allt precis som vid äggplock. Ena cystan var som en golfboll och den andra som en vindruva.

Tack så mycket! :)
  • BK1986
    drömmer om ett barn skrev 2016-06-15 23:14:04 följande:

BK1986: Usch då, låter inte som någon trevlig upplevelse. Skönt att du fick bedövning! Hur gick det på ul idag?

Micro: Lycka till imorgon! :)

UL gick bra! Äggplock på måndag. :)
Svar på tråden IVF Umeå