IVF Umeå
När läkaren har skickat iväg remissen, hur lång tid tar det innan man får en kallelse ungefär?
När läkaren har skickat iväg remissen, hur lång tid tar det innan man får en kallelse ungefär?
?Vår remiss skickades i början på februari, jag var i kontakt med kliniken direkt de bekräftat att de fått remissen och bad att få skrivas upp på listan för snabba tider efter återbud.
Sen ringde de i början på mars för att de hade en tid två dagar senare - som vi så klart tog. ?Vi bor i Umeå och kan komma med ganska kort varsel - kan ni också det så tipsar jag er om att skrivas upp på listan! :)
En får ett brev med bekräftelse på att de fått remissen. Då ringde jag upp dem och sa att vi vill stå på listan för de som kan komma med kort varsel (vid avbokningar tex). Iom att den tid de kunde erbjuda bara var 2 dagar bort ringde de, annars hade de nog skickat brev gissar jag. :)
Om du ringer kan de säkert uppskatta hur lång väntetiden är. Hoppas ni får tid snart!
Minns inte säkert, men kanske 1-2 v efter att remissen skickats.
Ingen kötid låter ju lovande! Vi betalar för oss nu, men då jag ringde för ca en månad sedan och sa att vi ville köra så fick vi tid veckan därpå. Vet inte om de har olika köer för landsting och privat, men så stor skillnad kan det inte vara. Hoppas ni får tid snart!
Hej! Hur går det för alla? Vi gjorde ÄP för syskonförsök den 12/3. 19 ägg, 6 befruktade men dålig kvalitet. Fick tillbaka 2 och väntar nu på att se om det har tagit.
Spännande! Vi är på RD 7. Du har inte tjuvtestat? Tycker dom har så sjuuukt lång tid från ÄP till testdag. Jag plussade med sonen på ÄP+11. :)
Vi satte in på dag 3. Våra små embryosar har aldrig klarat sig till frysen. Vi har även haft problem med befruktningen så jag har rätt låga förhoppningar på våra chanser.
Jag tjuvtestar ALLTID. Vet ju när jag plussat tidigare gånger så det är svårt att hålla sig. :)
Mensvärk kan ju vara positivt också! Molvärk är supervanligt när livmodern växer. Men jag är imponerad över att du lyckas hålla dig! :)
Jo, men vi har blivit rätt vana efter 5 IVF:er. En omgång blev inget ens befruktat, så bara vi får nåt tillbaka är vi nöjda.
Av 3 återföringar blev jag gravid 2 gånger. Första blev MA. Vet inte när jag plussade med första men andra gången (som blev vår son) plussade jag så att det syntes på ÄP+11.
Har tjuvtestat även denna gång. Detta är alltså 4:e återföringen. Syskonförsök nr 1. Är på ÄP+11 idag och igår fick jag plus med clearblues digitala testa tidigt. Idag syns det på vanligt clearblue. Så nåt av de två små verkar ha fäst. Vi är försiktigt glada. Det har som sagt gått fel för oss förut.
Brukar de i Umeå vilja att man fortsätter med lutinus vid ett plus?
Hur länge brukar man ta de tabletterna?
Till mig sa de att jag bara skulle ta de i tre veckor, men gissar att jag kommer få andra direktiv nu när jag ska prata med de i veckan, eftersom vi pussat.