• Micro

IVF Umeå

Mars: vore kul om bi kunde följas åt. Tyvärr är jag denna gång medveten om att chansen att det blir ÄP är liten. Jag fick inte nog många blåsor för ÄP sist så läkaren ger mig små chanser. Vi har pratat m olika läkare varje gång så jag måste ringa å få tel tid o hoppas på att få köra igen, senaste läkaren sa att det är upp till oss att bestämma om vi kör igen el går på ÄD. Hoppas d inte är lång väntetid för samtal, de verkar ju ha kris på läkarfronten som de sa till mig. Å så inte helgöppet heller:(

• Micro

Förlåt, lät lite pessimistiskt men förra ivfen som var första var vi så glada att äntligen vara igång att "fallet" när vi inte fick göra ÄP o fick besked om att ÄD kanske är enda alt så föll vi så hårt. Jag bröt ihop i flera dar, tur att sambon är lugn som en filbunke å en sann optimist:)

• Micro

Trist besked idag, ingen mer ivf:( vi gjorde ett försök som det blev för få blåsor för plock å vi hade hoppats på att få göra ett till försök men nej!!! Nu vet jag inte vad vi ska göra, vi fick ju indikationer på att det Inte skulle gå m ivf så vi har ställt oss i kön för ÄD men väntetid drygt ett år men trodde/ ville ändå försöka en gång till. Ska vi söka annan klinik? Försöka själva under väntetiden på ÄD? Känner mig uppgiven, å har beslutsångest.

• Micro

Tack för era svar. Vet inte riktigt vad vi ska gå vidare m. Alt är som ni skriver höra m annan klinik el göra ÄD i Sverige el utomlands (utan väntetid), försöka själva har vi gjort så länge så känns inte som ngt alt även om Umeå tycker d. Får landa i detta besked o fundera hur vi går vidare. Har sambon på jobbet till onsdag så får vänta på min kram:)

• Micro

Efter vårt enda misslyckade försök har vi nu bokat tid för ÄD i Riga, åker på ett första besök nästa fredag så äntligen händer det nåt. Fick journalkopior fr Umeå idag o blev leden när jag såg svart på vitt att de rekommenderar ÄD, att vi har mkt små chanser m ivf o naturligt pga prematur menopaus. Men kände att det stärkte vårt beslut om ÄD. Har funderat på att få en second opinion av annan klinik men vill inte slösa tiden. Nöjd m beslutet nu när jag ser i skrift att dr Lars Nilsson rekommenderar ÄD. Vi står även i kö i Umeå. Så skönt att vara på G igen även om det inte blev riktigt som vi tänkt.

• Micro

Tack mars, det betyder att få en andra bedömning av annan läkare men som sagt hoppar det, visste inte det om dr Lars Nilsson men han var med o när ivf behandling var helt nytt å Sverige var bland de första.

• Micro

Vi var i Umeå i våras o fick vänta 3 månader efter att de fått vår remiss, vi gjorde alltså inte privat. Blev dock ett avbrutet försök då dr konstaterat att jag inte bildade nog många för äggplock. Fick besked att inget fler ivf försök via dem, ställde oss i kö för äggdonation men väntetiden så lång så nu har vi gjort ett försök i Riga. Är på ruvardag 9. Testdag på måndag. Är lite nervös för jag har INGA symptom.

• Micro

Plussade igår:) var till vc o mätte hcg igår o ska dit imorgon igen, får nog inte svar förrän nästa vecka. Känner mig mest nervös just nu.

• Micro

Tack för gratulationerna. Tusa, hoppas verkligen det går vägen så vi kan ha bebishäng tillsammans:) Hur långt gången är du?

Svar på tråden IVF Umeå