Mirage: Det värsta tycker jag är tiden då man inte gör någonting utan bara väntar. Antingen på att få sätta igång med behandlingarna eller vänta på sin testdag, då är det seeeegt!

Men så länge man sprayar eller sprutar och går på läkarbesöken så händer det något nytt hela tiden och då går tiden snabbt.
Kommer det att bli någon titthålsoperation för att konstatera om det är cystor?
Norris: Härligt att höra att det gick bra på infomötet!

Jag satt länge med sprutan i handen innan jag vågade sticka. Kändes bra att ha provat på men sen lät jag ändå min man ta hand om större delen av injektionerna. Denna omgång tror jag att jag kommer fixa detta på egen hand men får se hur vi gör. Vad bra gjort av din sambo att ta sprutan på sig själv! Är det Puregon eller någon annan spruta du ska använda?
Vi tänkte först boka Hotell Björken men det blev Hotell Aveny mitt i stan istället. Ett jättemysigt hotell med en underbar resturang som har fantastiskt god mat. Tyckte det var skönt att bo i centrum också när vistelsen var så pass lång. Hade det bara varit en natt kanske vi hade valt patienthotellet.
Blanketten för reseersättning kan man lämna direkt i receptionen på Umeå lasarett eller skicka till denna adress: Norrbottens läns landsting, Administrativ service, Box 511, 961 28 Boden.
Chan2: Nu händer det grejer, vad spännande!

Kommer du ta sprutan själv? Klart att det ska bli en

snart, håller tummarna för dig!
Kvinna32: Vad bra att du fick tag på kliniken, kanske det är mejlkontakt som är bäst nu när det är mycket på gång efter sommarstängningen.
Men vad konstigt att det inte blev någon långtidsodling när ni fick så många embryon!

Det är flera här i tråden som fått blastocyster till frysen och jag tror iallafall att det var genom landstingsfinansierade försök. Vad dumt att dom inte gör allt i sin makt för att öka chanserna när dom vet att det är större chans att lyckas med blastos!
Jättetråkigt att höra att du fick missfall efter förra försöket.. hoppas det går vägen för er denna gång!
Freja150: Har hört att vissa har fått lite problem med sömnen efter spraystart. Hoppas att det inte blir värre och att du slipper övriga biverkningar. Skönt att du är igång nu!